Coldplay

Czy jest ktoś kto nie słyszał o tym zespole? Chyba nie. 

Ja kocham ich muzykę, teksty, wrażliwość i głos Chrisa Martina wokalisty zespołu.


Krótka historia: jest to brytyjski zespół grający rock alternatywny oraz britpop, który powstał w 1996 roku. Założyli go Chris Martin oraz Jonny Buckland (pierwszy z prawej na zdjęciu) pod nazwą Pectoralz. W 1998 roku po dołączeniu do zespołu Willa Championa (drugi z lewej) oraz Guya Berrymana (pierwszy z lewej) grupa przybrała nazwę Coldplay. Skład zespołu nie zmienił się do dziś.
Grupa ustaliła sobie pewne zasady: skład zespołu nie może się nigdy zmienić i będzie w nim panowała pełna demokracja. Jak widać taka idea się sprawdza, bo zespół nieustannie świeci triumfy, a każda płyta jest głośnym wydarzeniem muzycznym.

źródło: http://www.espalhafactos.com/2014/08/23/coldplay-apresentam-novo-videoclip/

  Skąd nazwa Coldplay? Przejęta została od ich wspólnego przyjaciela, który nie chciał jej nadać swojemu zespołowi. Uważał że jest przygnębiająca. I całe szczęście :)


 Albumy:


Parachutes 2000
A Rush Of Blood To The Head 2002                                          
 X&Y 2005 
Viva La Vida Or Death And All His Friends 2008 
Mylo Xyloto 2011
 Ghost Stories 2014 

 

  Która płyta jest dla mnie najlepsza? Ciężko stwierdzić... najbardziej chyba lubię X&Y ale nie wiem czy można powiedzieć, że jest najlepsza, bo każda dla mnie jest genialna. Każdy album jest inspirowany czymś innym.

  Ile razy zdarza się że słuchając jakiegoś albumu pomijamy niektóre utwory, bo podobają nam się mniej? W przypadku Coldplay mi tak nie jest. Każda ich piosenka jest interesująca, ma świetny tekst i jest mistrzowsko zagrana. Większość tekstów pisze Martin, ale zawsze podpisuje się pod nimi cały zespół.

Wszyscy członkowie zespołu są bardzo utalentowanymi muzykami i są cenieni również osobno. 

  Mogłabym pisać jeszcze wiele ale po co. Fakt jest taki: jeśli raz zakochasz się w Coldplay to będzie to miłość na całe życie :). 

 

Nie jestem w stanie wymienić moich ulubionych utworów - jest ich za dużo.

To tylko kilka perełek

 

 

 

 

 

 I.

1 komentarz :

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka