Ewa Nowak ,,Diupa"

Nie będę więcej obiecywała postów, bo nie dotrzymuje słowa, ale musicie mi wybaczyć.

Zaczęłam nową pracę i pochłania mi to cały dzień, nie mam na nic czasu. Jak nabiorę wprawy, to będę miała go więcej. I tak cieszę się, że mam w końcu jakieś zajęcie!

Zaraz biorę się za nadrabianie wpisów na Waszych blogach.

:)


Ewa Nowak to polska pisarka i publicystka. Autorka świetnych felietonów i książek dla młodzieży. Gdy byłam w liceum to nałogowo czytałam Cogito i tam były m.in jej felietony, naprawdę fajne. Z wykształcenia jest pedagogiem terapeutą i to widać w jej książkach. To jedna z moich ulubionych polskich pisarek!

źr.

,,Diupa" to jedna z książek należących do cyklu ,,miętowa". Nie bardzo wiem ile książek jest w tym cyklu, bo autorka co raz piszę nową. Będę musiała się zorientować.
Cykl zapoczątkowała książka ,,Wszystko tylko nie mięta" i to od niej rozpoczęła się moja przygoda z Ewą Nowak. Z serii ,,miętowa" przeczytałam wiele książek, ale akurat ,,Diupa" jakoś umknęła mojej uwadze. Ostatnio postanowiłam to nadrobić.

Teraz o fabule: powieść opowiada o rodzinie Rybackich, która mieszka w Warszawie. W skład rodziny wchodzą: mama Wanda, tata Waldek, osiemnastoletni Wiktor i rok młodsza Wiktoria. No i Diupa :)
Diupa to papuga, która pewnego dnia zjawia się na balkonie Rybackich.

Brzmi mało interesująco? Nie dajcie się zwieść!
To wspaniała, pełna ciepła i zabawna książka. Poznajemy kłopoty Wiktora, który zakochuję się w przypadkowo poznanej Damroce (co za imię!), pierwsze zauroczenia Wiktorii oraz perypetie całej rodziny, łącznie z wujostwem i nietypową babcią. Zauważyłam pewne podobieństwo właśnie do tomu pierwszego, ,,Wszystko tylko nie mięta" gdzie były perypetie rodziny Gwidoszów - schemat książki jest bardzo podobny.

Bardzo lubię styl tej pisarki. Język w jej powieściach jest  prosty, a akcja jest tak prowadzona, że każda strona zaskakuję. Z tej książki bije ogromne ciepło! Po kilku stronach stałam się częścią rodziny Rybackich i chciałabym, by Ci bohaterowie istnieli naprawdę. Wspaniała, zgrana rodzina - może trochę zbyt wyidealizowana, ale również mająca problemy, które potrafi rozwiązać, bo panuje w niej miłość i zaufanie.

Książka kierowana jest do młodzieży, ale myślę że i dorośli powinni czytać powieści Nowak. Jest tam mnóstwo rad, jak postępować z młodymi ludźmi gdy pojawiają się jakieś problemy, jak rozmawiać. I tutaj widać wykształcenie autorki. Ona poprzez książki udziela rad, a młodym pokazuje jakimi zasadami warto się w życiu kierować.
Znowu przeniosłam się do czasów liceum - ach tęsknię za tym. Wtedy życie wydawało się nieznośne, a było takie piękne :)

------------------------------------------------
Ewa Nowak ,,Diupa"
Cykl: Miętowa
Data wydania: 07.11.2012
Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.
Stron: 272

3 komentarze :

  1. Pewnie Cię załamie jak powiem, że nie znam tej autorki. Pewnie książka jest dobra, ale chyba nie dla mnie. Natomiast zastanawiam się czy jej nie ruszyć z przyczyn zawodowych. Pracuje z młodzieżą i może być przydatna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy byłam w gimnazjum, kochałam się w jej książkach. Były po prostu obłędne. Czytałam wcześniejsze wersje bo okładki widzę inne. Diupa chyba była moją pierwszą jej książka, albo "Michał Jakiśtam". Ale bardzo spodobały mi się książki: "Drugi" oraz "Kiedyś na pewno" i "Lawenda w chodakach", "Ogon kici"... Książki idealne dla młodzieży, bo opowiadają o młodzieży, ich problemach i kłopotach. Były takie dla ludzi, takie dla mnie. Sami bohaterowie stali się dla mnie bardzo bliscy i po tylu latach (no dobra ok 6 tylko) ciągle ich wspominam. Mieli wady i zalety. Nie było tam ludzi idealnych, bo żaden człowiek tak na prawdę idealny nie jest. Podobało mi się w książkach to że bohaterowie często się przeplatają i w jednych książkach są pierwszoplanowe a w innych drugoplanowe. Kurcze chyba zrobię sobie wieczór z książkami Ewy Nowak.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka