Nicholas Sparks ,,Najdłuższa podróż"

To jedna z moich ulubionych książek!


źródło: empik.com

Do tej pory przeczytałam tylko dwie powieści Sparksa: ,,Dla Ciebie wszystko" i ,,Najdłuższa podróż". Ta pierwsza nie przypadła mi do gustu ale ,,Najdłuższą podróż" uwielbiam.
Bohaterami opowieści są dwie pary Ira i Ruth oraz Luke i Sophia. Ira ma ponad dziewięćdziesiąt lat, jego żona Ruth od dawna już nie żyje. Staruszek jednak wciąż nie może pogodzić się z odejściem swojej ukochanej. Wybiera się w podróż samochodem do miejsca, w którym razem z Ruth zawsze obchodzili swoją rocznicę jednak nie jest już sprawny i nie powinien wsiadać za kółko. Wpada w poślizg i ląduje w przydrożnym rowie. Wydaje się, że pomoc szybko nie nadejdzie i staruszek zaczyna mieć majaki w których widzi swoją żonę, rozmawia z nią i wspomina przeszłość.

Sophia i Luke poznają się cztery miesiące wcześniej. Luke ratuje dziewczynę przed napaścią byłego chłopaka i początkowa przyjaźń zamienia się w miłość. Wydaje się, że tych dwoje dzieli wszystko: ona jest studentką historii sztuki i marzy o posadzie w muzeum - on skończył jedynie szkołę średnią, mieszka na ranczu i tam widzi swoją przyszłość.
Teraz spoiler: Luke i Sophia odnajdą Irę, ale to wydaje się oczywiste od początku :) .

Ale zanim do tego dojdzie, jesteśmy świadkami rozwijającej się znajomości Luka i Sophii oraz poznajemy historię Iry i Ruth, których miłość rozpoczęła się wiele lat wcześniej.
Jest to świetnie napisana powieść, gdzie jedna historia przeplata się z drugą. Okazuje się, że Luke ma swoje tajemnicę, które omal nie doprowadzają do rozstania z Sophią, a opowieść o znajomości Iry i Ruth ogromnie wzrusza.
Co jednak Ira może wnieść do życia dwojga młodych ludzi?
Koniec jest ogromnie zaskakujący. Zrobiło to na mnie duże wrażenie.

Sparks potrafi wywołać w czytelniku emocje. Miłość jest w jego powieściach czymś pięknym i trwałym. Jednocześnie autor chcę pokazać, że życie jest najdłuższą podróżą, która przynosi nieoczekiwane zdarzenia, radości, smutki. Każdy zakręt przynosi coś nowego. Wiem, że w planach jest ekranizacja książki i mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie.

-------------------------------------------------------------
Nicholas Sparks ,,Najdłuższa podróż"
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo Albatros
Stron: 496



9 komentarzy :

  1. Mam w domu. Oczywiście historia, którą ciągle powtarzam: napalam się na książkę, kupuję/dostaję, jaram się nią kilka chwil, odkładam na półkę, żeby móc napalić się na następną.... (i oczywiście jej nie czytam :/)... tak było też z tą. Leży u mnie i się kurzy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz ją odkurzyć i przeczytać ! :)

      Usuń
  2. mówiłam to już chyba z trylion razy ale..uwielbiam Sparksa. Kiedyś jednak przedawkowałam czytając kilka jego książek pod rząd ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię twórczość Sparksa. Ja do tej pory nie zawiodłam się na nim ani razu. Powyższą książkę mam, ale jeszcze jej nie czytałam, choć zamierzam, dlatego cieszę się, że tak pozytywnie ją oceniasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie ekranizacje jego książek :) osobiście żadnej nie przeczytałem ale powoli zbieram się do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja także koniecznie muszę wybrać się po nią! :)

    http://melbrix-magazine.blogspot.com/ :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Strzał w dziesiątkę! Muszę koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka