Suzanne Collins ,,Kosogłos"

źródło: lubimy czytać
Post miał być wczoraj, ale nie zdążyłam.
Moja przygoda z Igrzyskami dobiegła końca. Dość długo odkładałam przeczytanie tej serii - jeśli ktoś jest w podobnej sytuacji, niech szybko zacznie czytać bo warto !
Nie pisałam nic o W pierścieniu ognia bo uznałam, że lepiej napisać o tym w jednym poście. Jak wspominałam wcześniej książki wciągają nas w świat bezlitosny, który cały jest areną walki. W tym świecie dominuje strach i śmierć.W drugim tomie Katniss i Peeta muszą odbyć turnee zwycięzców. Okazuje się, że dystrykty zaczynają buntować się przeciw Kapitolowi. Tom trzeci Kosogłos to już otwarta walka z dyktatorem, bezlitosnym prezydentem Snow.
Katniss jest wykończona psychicznie, nie potrafi zmobilizować się do walki, a gdy wreszcie zostaje Kosogłosem czyli ,,twarzą" rebelii, nadal nie potrafi przezwyciężyć strachu. Bez przerwy obwinia się za śmierć wielu osób, jednak pała chęcią zemsty. Do tego uprowadzenie przez Kapitol Peety pogarsza sytuację. Czy uda się go wyrwać z bezlitosnych rąk prezydenta?

Na pewno jest to najbardziej krwawy tom mimo tego, że jest mniej akcji. We wcześniejszych tomach towarzyszymy Katniss na Igrzyskach, gdzie za każdym rogiem czai się zagrożenie. Tutaj część pierwsza poświęcona jest dochodzeniu Katniss do siebie w trzynastym dystrykcie i przemienieniu jej w Kosogłosa, lecz gdy zaczyna się walka, krew leje się bez końca. Szkoda, że Collins postanowiła też tak wielu ciekawych bohaterów uśmiercić. Sam koniec mnie zaskoczył, bo spodziewałam się cukierkowego zakończenia w stylu wszyscy żyją długo i szczęśliwie, a jest nieco inny. Niejednoznaczny.

źr.
Po przeczytaniu 3 tomów bardzo zżyłam się z bohaterami. Z tego powodu zawsze bardziej wolałam cykle. Szczerze mówiąc po przeczytaniu pierwszej części często śniło mi się, że sama jestem na arenie - nie zawsze były to przyjemne sny :)
Dlaczego te książki tak porywają czytelników? Moim zdaniem to świetnie skonstruowana fabuła - każda 
strona może czytelnika zaskoczyć. Collins jest absolutną mistrzynią w budowaniu napięcia.





------------------------------------------
Suzanne Collins ,,W pierścieniu ognia", ,,Kosogłos"
Cykl: Igrzyska Śmierci t. 2,3
Wydawnictwo: Media Rodzina


Co do ekranizacji - bardzo się cieszę że to Jennifer Lawrence gra Katniss. Uważam ją za jedną z najzdolniejszych aktorek młodego pokolenia. Poprzednie ekranizacje są bardzo wierne książkom. Ostatnia za to ma mieć dwie części. Moim zdaniem niepotrzebnie, bo śmiało można to zrealizować w jednym filmie. Ponad 300 stron da się zrobić. Jednak wiadomo - liczy się kasa. Na pewno pójdę na film, ale nie w ten weekend - nie lubię oglądać w takim tłumie  :).
źr.


A Wy wybieracie się?














 Zwiastun:



5 komentarzy :

  1. Książki z trylogii czytałam jakoś 3 albo 4 lata temu (o Boże, to aż tak dawno?!) i bardzo mi się podobały. Ekranizacje już trochę mniej, ale i tak pójdę do kina na Kosogłosa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze chciałabym przeczytać serię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam serię od dawna za sobą i o ile 2 pierwsze to młodzieżówki to 3 tom jest dla mnie książką wojenną z przesłaniem. Uwielbiam Igrzyska i już z niecierpliwością czekam na ekranizację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam niecierpliwie na ekranizację "Kosogłosa". Chociaż druga część jest moją ulubioną, to i tak chętnie znowu zobaczę bohaterów powieści na ekranie ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wkrótce zabiorę się za tę serię, jest w moim wyzwaniu "52 książki w 52 tygodnie" :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka