Michelle Cohen Corasanti ,,Drzewo migdałowe"


źr.
Postanowiłam przeczytać tę książkę ponieważ widziałam na kilku blogach bardzo emocjonalne opinie. Jak się cieszę, że założyłam tego bloga i mogę czytać wasze wpisy, szukać ciekawych i wartościowych książek, które wnoszą coś do mojego życia. Drzewo migdałowe jest właśnie taką książką.

Dwunastoletni Ahmad Hamid żyje na terenach okupowanych przez Izrael, który chce zabrać ziemię Palestyńczykom ponieważ uważa, że należy się ona Żydom. Ahmad i jego rodzina pewnego dnia tracą wszystko. Ojciec chłopaka zostaje aresztowany i oskarżony o terroryzm, wcześniej ginie jego maleńka siostra. Liczna rodzina żyje w skrajnej biedzie i Ahmad jako najstarszy z braci musi iść do pracy, by utrzymać bliskich przy życiu. To pierwsza cześć książki. Wszystkich jest cztery, co bardzo ułatwia czytanie.
Książki bardzo rzadko mnie wzruszają, ale ta sprawiła że płakałam i zaciskałam pięści za każdym razem, gdy spotykała ich jakaś niesprawiedliwość.
Chłopak jest geniuszem matematycznym - jest niesamowity i to daje mu pewną nadzieję na przyszłość. Dzięki swojemu nauczycielowi, który bardzo w niego wierzy, bierze udział w konkursie matematycznym, który zmienia jego życie. Myślę, że taki wstęp wystarczy. Nie chcę opowiadać większej treści. Akcja powieści rozpoczyna się gdy chłopiec ma dwanaście lat, a kończy gdy mężczyzna jest po sześćdziesiątce.

Dzięki tej książce zrozumiałam na czym polega konflikt Izraela z Palestyną, co się dzieje w Strefie Gazy i jak bardzo nienawiść zatruwa życie. Nigdy wcześniej się tym nie interesowałam i nic na ten temat nie wiedziałam.
Sama autorka w podziękowaniach pisze: Wówczas, zupełnie nieświadoma tamtejszej sytuacji, myślałam, że słowa Palestyńczyk i Izraelczyk to synonimy. Miałam tak samo.

Piękna powieść, w której  przedstawiona jest historia palestyńskiej rodziny, rozdartej przez konflikt.
Ta książka jest również wielką pochwałą nauki. Uczy, że przebaczenie jest jedyną drogą do wyzwolenia przede wszystkim duchowego i że każda chwila w życiu jest ważna. Jest też pewnego rodzaju apelem do świata - zwraca uwagę na sytuację na Bliskim Wschodzie i tragiczne położenie w jakim znaleźli się ludzie, mieszkający na tych terenach.

Znalazłam w niej piękne zdanie:

Przekonałem się, że w życiu liczy się nie to, co nam się przytrafia, ale to, jak na te zdarzenia reagujemy.

Wspaniała książka, bardzo wciągająca, wywołująca emocje. Ma piękną okładkę i jest pięknie wydana. Na jej kartkach znajdziemy rysunki drzewa migdałowego, które jest symbolem rodziny i bezpieczeństwa.

----------------------------------------------------------------------
Michelle Cohen Corasanti ,,Drzewo migdałowe"
Data wydania: 18.06.2014
Wydawnictwo: SQN
Stron: 392



23 komentarze :

  1. Następny tytuł do przeczytania. Dzięki. Tego typu powieści to naprawdę wartościowe książki. Faktycznie mało wiemy o konflikcie między Izraelczykami i Palestyńczykami. Najczęściej tyle, że jest i nie wiadomo jak się skończy. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na Candy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę na liście. Właśnie liczę na to, że wzbudzi we mnie wiele emocji...

    Zdanie faktycznie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może się skuszę :) Jakiś czas temu widziałam tę książkę chyba w Empiku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również słyszałam o niej wiele dobrych opinii, ale Twoja bardziej mnie przekonuję. Myślę, że w 'wolnym czasie'(którego raczej nie znajdę...) poszukam jej w bibliotece :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka niezbyt wbija się w moje gusta, ale dobrze, że Tobie się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że książka Ci się spodobała, ponieważ od kilku dni na nią poluję. Sama nie wiem dużo o tym konflikcie, więc tym bardziej powinnam poznać historię Ahmada.

    OdpowiedzUsuń
  7. To jedna z najlepszych książek jakie przeczytałam w zeszłym roku.
    Wydawnictwo bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno przeczytam, mam na uwadze od dawna, to jedna z tych ważniejszych książek, które muszę mieć.

    OdpowiedzUsuń
  9. chciałabym mieć tyle czasu co ty, aby recenzować a przede wszystkim czytać, twoja recenzja zdecydowanie zachęciła mnie po sięgnięcie owej lektury;) opisałaś to naprawdę z zaciekawieniem. również przyznaję,że nie mam bladego pojęcia jak wygląda na tamtejszych terenach sytuacja konfliktowa. fajnie byłoby czegoś z tej lektury podłapać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest naprawdę wspaniała :)
      Tak naprawdę to nie mam na nic czasu, bo nie potrafię go zorganizować^^ dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  10. Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca :) Jeśli tylko będzie taka możliwość - przeczytam!
    Pozdrawiam!

    http://o-ksiazkach-okiem-optymistki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo miło wspominam tą książkę. Oczarowała mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam, bardzo fajna, choć językowo kuleje, a nie wszyscy to widzą :) mimo to warto

    OdpowiedzUsuń
  13. Staram się dość często sięgać po książki o tematyce okołowojennej. Dawno nie czytałam (o ile w ogóle) książki o konflikcie pomiędzy Palestyną a Izraelem, więc chętnie spojrzę bliżej na ten problem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam trochę o tej książce, i chyba w końcu po nią sięgnę..

    Wrzucam Cię na listę blogów, które chętnie czytam;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdanie- piękna! Już od dawna za książką się rozglądam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie napisana recenzja! Książka porusza bardzo trudny i aktualny temat, ja znam tylko suche fakty z gazet. Za każdym bezsensownym konfliktem między państwami, kryją się miliony ludzkich tragedii. Dobrze, że zrecenzowałaś właśnie taką powieść! Głupota i brak empatii przerażają mnie najbardziej na świecie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam tej książki, ale już zapisuję tytuł, bo wydaje się być super ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam tę książkę, gdyż jakiś czas temu znajoma podarowała mi ją w prezencie, ale jeszcze nie miałam okazji jej czytać. Jednak po twojej pięknej, zachęcającej recenzji chyba niebawem zabiorę się za tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Już od jakiegoś czasu mam ochotę na tą książkę. Mam nadzieję, że uda mi się ją dorwać i przeczytać...i chyba nawet gdzieś mi mignęła w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  20. jedna z najlepszych książek SQN :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka