,,Oszukana" reż. Clint Eastwood

Witajcie, dzisiaj chciałabym napisać i filmie, który zrobił na mnie duże wrażenie i do tej pory nie mogę wyrzucić go z głowy. Film ,,Oszukana" miał swoją premierę w 2008 roku. W roli głównej wystąpiła Angelina Jolie.







link
Christine Collins (Angelina Jolie) samotnie wychowuje ośmioletniego synka Waltera. Chłopiec jest uroczy i jest największą radością matki. Pewnego dnia jak zwykle wychodząc rano do pracy zostawia małego w domu. Gdy wraca, chłopiec znika. Zrozpaczona Christine zgłasza zaginięcie na policję i ta zobowiązuje się go odnaleźć. Po kilku miesiącach matka dostaję informację o odnalezieniu chłopca jednak.. to nie jest Walter. Matka usiłuje zmusić policję do dalszych poszukiwań, a ta próbuje jej wmówić, że jest w szoku i nie rozpoznaje 
 własnego syna. Czy matka może się mylić? Co tak naprawdę się wydarzyło?

Jest to film oparty na rzeczywistych wydarzeniach. Clint Eastwood przedstawia nam historię dramatyczną, szokującą i kontrowersyjną, która rozgrywa się w latach 20 ubiegłego wieku. Wydarzenia w bardzo złym świetle przedstawiają ówczesną policję, która jest skorumpowana, a komendant jest człowiekiem ambitnym, nieczułym i po prostu złym. Nie wzruszają go błagania matki i jej łzy. Zależy mu tylko na dobrych statystykach mimo tego, że są kłamliwe. Zero moralności i współczucia.
Oczywiście zdarzają się również dobrzy stróże prawa, którzy chcą pomóc obywatelom i przejmują się ich losem. Christine nagłaśnia całą sprawę i zgłaszają się do niej ludzie, którzy chcą jej pomóc.

link
Warta podkreślenia jest brawurowa rola Angeliny Jolie. Jej kreacja wywołała u mnie łzy i współczucie. Doskonale odegrała wszystkie emocje. Matce znika dziecko - to tragedia, która nie może się równać z niczym innym, ale co się dzieje wtedy gdy przyprowadzają jej obcego chłopca i próbują wmówić, że to jej syn? Sytuacja jest chora. Nieprawdopodobna historia. Jak zareaguje policja na uparte błagania matki o wyjaśnienie całego nieporozumienia? I gdzie jest Walter? Musicie to zobaczyć, ale ostrzegam film jest drastyczny.





Trailer


I.


11 komentarzy :

  1. mogę go oglądać tysiące razy. nigdy mi się nie znudzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie każdy film, w którym występuje Jolie wzbudza niemałe poruszenie, doskonale wciela się w powierzane role. Jak czytałam jej w biografii, umiejętnie i selektywnie wybiera role, nie każdą przyjmie, ale nie wiem, czy wiesz, jeśli chodzi o jej aktorską rolę..ma ją zakończyć.
    Poza tym, dziwisz się, że w sposób doskonały odegrała rolę matki? Sama przecież nią jest i to aż 6-orga dzieciaków! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że nie chcę grać już w filmach tylko je reżyserować. Podobno powiedziała, że nie lubi grać - ale jest świetna to prawda i bardzo piękna!
      Fakt ma dużą rodzinę^^

      Usuń
  3. Razem z mamą zabieramy się za oglądanie tego filmu już od jakiegoś czasu. Ciekawe, kiedy to nastąpi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam obejrzeć, ajk leciało w tv, ale jak zwykle zabrakło mi czasu. Uwielbiam samą Angelinę Jolie, a Twoja recenzja utwierdziła mnie jedynie w tym, ze Angelina jest świetną aktorka no i, że sam film posiada ciekawą fabułę. POstaram się jak najszybciej go obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio to leciało w telewizji, ale przegrałam walkę o pilota :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chyba na TVP2 oglądałam :)
      Można go obejrzeć w internecie bez problemu :)

      Usuń
  6. Piękny film, mnie również poruszył. Ciekawy opis ::)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dopisuję do listy do obejrzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kurcze, ja już nie pamiętam kiedy ostatnio oglądałam film. Chyba ze 2 miesiące temu w kinie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już znajduję na Filmwebie i zapisuję. Brzmi interesująco, a sama Jolie zazwyczaj sprawdza się w rozmaitych rolach.
    Pozdrawiam i zapraszam. KLIK

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka