Thomas Harris ,,Milczenie owiec"

źr.
Drugi tom powieści z cyklu Hannibal Lecter i moje pierwsze spotkanie z twórczością Harrisa.

Młoda studentka Clarice Starling odbywa staż w biurze behawioralnym FBI. Pewnego dnia zostaje ściągnięta przez głównego dowódcę Crawforda, który zleca jej przeprowadzenie rozmowy z wielokrotnym mordercą i psychiatrą Hannibalem Lecterem. Crawford wtajemnicza również Clarice w sprawę Buffalo Billa, który porywa młode kobiety i obdziera je ze skóry. Agent podejrzewa, że Lecter może udzielić im pewnych wskazówek na temat Buffalo, co ułatwi jego schwytanie.
Hannibal Lecter od lat przebywa zamknięty w szpitalu psychiatrycznym i nie chcę z nikim rozmawiać, jednak z Clarice podejmuje psychologiczną grę...

O tej książce myślałam od kilku miesięcy i postanowiłam wreszcie się za nią zabrać. Jest to świetny thriller psychologiczny i czytałam go dość długo, by nacieszyć się książką.
Jestem pod wrażeniem. Nie oglądałam wcześniej filmu, ale chętnie go zobaczę ze względu na wspaniałą obsadę. Jestem ciekawa jak wypadła ekranizacja.

Co jest fantastycznego w tej książce? Przede wszystkim bohaterowie. Inteligentny i niebezpieczny Hannibal Lecter, który sprawia, że włos jeży się na karku podczas czytania. Genialnie zarysowana postać, która przeraża i ciekawi. Bardzo inteligentny doktor, który jest jednocześnie seryjnym zabójcą, a  boi się  jedynie... nudy. Mimo, że napawa lękiem wzbudza też... sympatię. Naprawdę nie umiem tego wytłumaczyć :)

Clarice Starling, która jest bardzo porządną osobą, jest uparta i mądra. Jako jedyna jest w stanie zaciekawić Lectera. Zdradzę, że tytułowe milczenie owiec to element snu dziewczyny. Owce symbolizują zagrożenie, przynajmniej wg doktora.
Genialne są pojedynki słowne Lecter - Starling. Zawsze jak ta dziewczyna szła z nim na rozmowę denerwowałam się, co z tego wyniknie :)

No i Buffalo Bill, który przez 10 miesięcy jest nieuchwytny dla policji, a swoje ofiary traktuje jako ,,materiał". Dla niego nie są to żywe osoby. Harris w ciekawy sposób opisał psychikę takiego wariata. Przerażające.

Mocnym punktem tej książki jest  fabuła, która wciąga i trzyma w ogromnym napięciu. Nie mogę przyczepić się do niczego, absolutne mistrzostwo. Zakończenie jest.. ciekawe. Spodziewałam się większej dramaturgii, ale nie rozczarowuje.
Zdecydowanie polecam lekturę nie tylko fanom thrillerów, ale każdemu czytelnikowi.

Warto.


-------------------------------
Thomas Harris Milczenie Owiec
Cykl: Hannibal Lecter tom2
Wydawnictwo Albatros
Stron: 432

7 komentarzy :

  1. Uwielbiam cykl Harrisa o Hannibalu Lecterze - to naprawdę wspaniała i zapadająca w pamięć lektura, którą można się cieszyć i smakować. Choć czytałam wszystkie tomy nieco ponad rok temu, chętnie wrócę do nich ponownie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba skuszę się na tę książkę :) Od dawna mam zamiar obejrzeć film o tym samym tytule, ale jakoś nigdy nie mam okazji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hannibal Lecter jest najbardziej lubianą przeze mnie postacią. Po prostu mnie przeraża, a ja to bardzo lubię. Niestety znam go tylko ze szklanego ekranu, ale chętnie poznam książki, bo są bardziej dla mnie wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba mam ksiązkę tego autora na półce... Ale na pewno powiedzieć nie mogę, już się gubię w tych nieprzeczytanych :D w tym roku chcę zrobić z nimi porządek i pochłonąć wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałalm film, do książkki raczej mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam film, chętnie przeczytałabym książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam film, ubóstwiam serial, teraz do poznania zostały mi tylko książki. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka