Colleen Hoover ,,Hopeless"

źr.
Siedemnastoletnia Sky cieszy się niezbyt dobrą reputacją wśród rówieśników (zupełnie niesłusznie), nie ma w domu telewizora, komputera ba! nawet komórki. Przyjaźni się za to szaloną i uwielbiającą przygody na jedną noc Six.
Dean Holder jest osiemnastolatkiem, który zostaje zawieszony w prawach ucznia za ciężkie pobicie chłopaka, geja. Wraca po roku nieobecności i pewnego dnia spotyka Sky podczas zakupów. Dziewczyna przyciąga jego uwagę i od tej pory stara się do niej zbliżyć. Początkowo Sky nie jest tym zachwycona, zwłaszcza po poznaniu plotek na jego temat, ale po pewnym czasie nawiązuje się między nimi nić porozumienia i pojawia się uczucie. Holder jest oczywiście niesamowicie przystojny, nieprzewidywalny i tajemniczy.


Brzmi banalnie? Nie dajcie się zwieść. Ta książka to znacznie więcej. Dużo więcej... wbiła mnie w fotel. A raczej w łóżko, bo poświęciłam jej większość nocy. A teraz drugą noc nie śpię, bo piszę o niej tutaj.

To książka o miłości, ale jakiej miłości! Bezwarunkowej, pięknej, głębokiej.
To książka o przebaczeniu i o podejmowaniu właściwych decyzji w beznadziejnej sytuacji.
Podejmująca bardzo trudne tematy.
Przekonała mnie, że nie warto wstydzić się chwil słabości - są one bardzo potrzebne, by potem stać się silniejszym.

Bohaterowie powieści są niesamowici. Czytałam wiele książek młodzieżowych, pamiętam jak byłam nastolatką - Sky i Holder wydają się starsi niż są. To co ich łączy jest piękne! To jak się wspierają, szanują, żartują...od tej pory to moja ulubiona para literacka!
Holder skradł moje serce. Początkowo wydaje się, że to typowy bad boy, który nie panuje nad emocjami. Okazuje się, że jest zupełnie inny i po prostu nie potrafi uwolnić się od strasznych wspomnień.
Sky bardzo podziwiam, że mimo tego co się jej przytrafiło, potrafi się uśmiechać i cieszyć z tego co dał jej los. Ma Holdera, ,,beznadziejnego"* chłopaka, który wzbudza w niej wielkie emocje.
Hoover stworzyła wspaniałych bohaterów.

Oczywiście pełno w tej książce słodkich pocałunków, przytulanek itp. itd. ale co dziwne od tych słodkości mnie nie zemdliło - raczej mam ochotę na więcej i druga część musi być moja jak najszybciej, mimo że moim zdaniem można już by było tę historię zakończyć.

Narracja pierwszoosobowa pozwala nam bardzo dobrze poznać Sky, wszystkie jej rozterki i uczucia oraz wspomnienia z dzieciństwa. Ta historia jest jak układanka z puzzli - na początku są niepasujące do niczego fragmenty, a potem wszystko zaczyna się składać w logiczną całość. Akcja została świetnie poprowadzona.


Chcę zacytować mały fragment, który moim zdaniem mógłby być jedną z definicji miłości:

Przez niemal całe swoje życie robiłam wszystko, by wypełniało mnie jedynie odrętwienie, ale jego entuzjazm sprawia, że pragnę czuć każdy, nawet najmniejszy przejaw życia. Zło, dobro, piękno, brzydotę, przyjemność, ból. Pragnę tego wszystkiego. Pragnę poczuć życie tak, ja czuje je on.
s. 173


Taka właśnie jest prawdziwa miłość. Sprawia, że chce się żyć.






 Książka bierze udział w wyzwaniu:

źr.

*nawiązanie do tytułu


-------------------------------------------------------
Colleen Hoover ,,Hopeless"
Cykl: Hopeless t.1
Data wydania: 18.06.2014
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte

16 komentarzy :

  1. Właśnie zaczęłam ferie w które to zamierzam przeczytać "Hopeless" i już jestem strasznie ciekawa! Muszę jak najszybciej skończyć książkę którą czytam obecnie, żeby sięgnąć po "Hopeless" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka czeka u mnie na półce, ale jakoś bie moge się za nią zabrać..tyle pozytywnych opinii krąży po sieci, że boję się, czy się nie zawiodę.. Ale chyba będę musiała zacząć, bo zamówiłam sobie na walentynki drugą część ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę mam za sobą - jest całkiem dobra, aczkolwiek nie zachwyciła mnie tak mocno, jak wielu innych czytelników (widzę, że dość często tak mam - identycznie było chociażby w przypadku "Gwiazd naszych wina"). Niemniej na pewno sięgnę po kontynuację, bo chętnie dowiem się, co słychać u bohaterów. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam, super ;) tzn. jak na młodzieżówkę, ekhem. Bo ja ogólnie na młodzieżówki strasznie jadę, ale ta mi się podobała. Ma w sobie to coś.

    OdpowiedzUsuń
  5. No, powiem Ci, że zachęciłaś. Z pewnością będzie to jedna z książek, które zakupię jak dostanę stypendium na dniach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytam. W końcu :) Od dawna to planuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem niedawno czytałam tę książkę i na mnie również zrobiła niesamowite wrażenie. Dlatego na pewno sięgnę po kontynuację, na którą notabene już poluje.

    OdpowiedzUsuń
  8. zdecydowanie mnie zachęciłaś po sięgnięcie owej pozycji, gdzieś ją nawet miałam już spisaną..tylko muszę wcześniejsze, zaplanowane pozycje przeczytać, eh:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach, a jakże! Tylko raczej nie w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne to że nie jest przewidywana akcja i bohaterowie :D że słowa mają moc a lektura wciąga:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zakupiłam tę książkę i wkrótce biorę się za lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czyli jednak się spodobało! Wielka ulga i ciężar z moich ramion spadł:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Gąsko pożyczę Ci jak mi podasz adres :)

      Usuń
  14. uwielbiam tą książkę. :)
    jedna z najbardziej wzruszających jakie czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To jedna z najpiękniejszych książek młodzieżowych ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka