Sia


Hej, dziś post z serii muzyka. Kilka słów o wokalistce, która mnie zachwyciła już dawno, ale prawdziwy światowy rozgłos zdobyła niedawno :)

Sia właściwie Sia Kate Isobelle Furler to australijska piosenkarka i  autorka tekstów

źr.

Urodziła się: 18 grudnia 1975 w Adelaide. 
Gatunek: dance-pop, jazz, acid jazz

Kilka słów o początkach
Jej rodzice byli muzykami (pewnie stąd pasja do muzyki). Sia w latach dziewięćdziesiątych zaczęła grać koncerty w klubach. Gdy miała siedemnaście lat została wokalistką zespołu Crisp. Odeszła z zespołu postanawiając skupić się na karierze solowej. Jej pierwszy album nosił tytuł OnlySee i został wydany 1997r.

Drugi album i tragiczne przeżycie
W 2001 roku wydała swój drugi solowy album Healing Is Difficult.
Niestety w tragicznym wypadku zginął jej ówczesny chłopak, co artystka bardzo przeżyła. Przeszła załamanie nerwowe i spędziła kilka  miesięcy w szpitalu. 
Nawiązała współpracę z angielskim zespołem Zero 7.

Wielka kariera
W 2004 r ukazał się kolejny krążek artystki Colour the Small One na którym można znaleźć przepiękny utwór Breathe Me. Kolejne albumy zdobywały coraz większą popularność oraz przyniosły jej nominację do wielu prestiżowych nagród.

Pozostałe albumy*:
- Some People Have Real Problems 2007

- We Are Born 2010

i ostatnio wydany - znakomity 1000 Forms of Fear 2014


* wymieniłam tylko albumy studyjne

Bardzo podobają mi się jej teksty, cudowne aranżacje, a głos... wow! Nostalgiczny, silny. Niełatwo jest zaśpiewać jej piosenki - amatorzy niech sobie lepiej odpuszczą :)
Urzekła mnie ta kobieta.




Duet z Eminemem:



Może ktoś kojarzy ten utwór z soundtrackiem Zmierzchu



Fantastyczna. Teledysk wzbudził duże kontrowersje - dla mnie jest formą sztuki.



I.

5 komentarzy :

  1. uwielbiam ją i poluję na płytę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jej głos, przecudny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cenie sobie tą autorkę przede wszystkim za wymienioną również przez Ciebie piosenką pt."Breath me". Opisuje to co we mnie siedzi, a nie są to emocje przyjemne... Opisuje po prostu moje życie i pewnie dlatego tak bardzo ją sobie cenie. Słuchana w najgorszych momentach mojego życia, być może nie dodawała mi sił, ale czułam, że ktoś mnie na tym świecie może zrozumieć.
    Chętnie obejrzę ten kontrowersyjny teledysk, bo nie jestem na świeżo z twórczością Sia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problemem dla niektórych jest to, że w tym teledysku występuje mała dziewczynka i dorosły mężczyzna. Padają takie słowa jak ,,pedofilia". Trzeba być bardzo ograniczonym, żeby takie rzeczy dostrzegać w tym teledysku.

      ,,Breath Me" jest cudowna!

      Usuń
  4. Nie słyszałam jej piosenki z Eminemem.. WOW.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka