,,Chce się żyć" reż. Maciej Pieprzyca

źr.







Chce się żyć
Dramat
Reż. Maciej Pieprzyca
Premiera: 2013
Dawid Ogrodnik, Kamil Tkacz, Dorota Kolak, Arkadiusz Jakubik











Dziś opowiem Wam o filmie, który może widzieliście, a jeśli nie, to chce zachęcić Was do jego obejrzenia. Dla mnie - najlepszy polski film.

Mateusz cierpi na porażenie mózgowe. Nie może, mówić chodzić, lekarze twierdzą, że jest rośliną. W taką diagnozę nie wierzą rodzice, którzy traktują go jak normalnego członka rodziny i robią co mogą, by się rozwijał. Film jest inspirowany  prawdziwymi wydarzeniami i roztrzaskał moje serce na kawałeczki...

Dawid Ogrodnik za to co zrobił zasługuje co najmniej na Oscara. Zagrać niepełnosprawnego w tak
źr.
przejmujący sposób - do tej pory nie mogę się otrząsnąć. Mistrzu kłaniam Ci się nisko - coś niesamowitego i strasznego. W niczym nie ustępuje mu mały Kamil Tkacz - wielki szacunek dla nich. Tego nie da się wytłumaczyć to trzeba zobaczyć. Uwierzcie mi.
Dorota Kolak i Arkadiusz Jakubik - ta para doświadczonych aktorów również rozłożyła mnie na łopatki. Mamy wspaniałych artystów.

źr.
Film pokazuje świat niepełnosprawnych i ich walkę. Godność i hart ducha - tak mogłabym określić ten obraz. 
Bez melodramatyzmu, ale jak bardzo prawdziwie.
Scena w której Mateusz pokazuje, że nie jest rośliną to najbardziej poruszająca scena jaką w życiu widziałam. 
Dziękuje reżyserowi, że stworzył tak piękny, przejmujący film.






I.

13 komentarzy :

  1. Heh, prowadzę Dyskusyjny Klub Filmowy na którym w ostatni czwartek puszczałam ten film. Też uważam, że jest genialny i bardzo uwrażliwia. Warto obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę obejrzeć, od dawna mam w planach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie najbardziej w tym filmie zachwyciła prostora p Moim zdaniem to również najlepszy polski film :>

    Zapraszam Cie do mnie na nową recenzję ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem o nim zapomniałam, muszę go koniecznie obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już o tym filmie i chce go obejrzeć. Myślę, że na wakacjach mi się to uda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje!
    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Awards.
    Więcej informacji : http://czytam-z-pasja.blogspot.com/2015/06/1-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale na razie nie mam zamiaru brać działu w tej zabawie -.-

      Usuń
  7. Widziałam, aby urywek tego filmu, ale jakoś nie dałam rady całego go obejrzeć, bo bardzo mnie poruszył.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ten film na liście do obejrzenia. Tyle dobrego już o nim słyszałam, że muszę go w końcu obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Film zapowiada się nader ciekawie! Chciałabym obejrzeć...takie filmy pokazują, ze niepełnosprawny tez jest człowiekiem, a nie tylko rośliną...

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam książkę niedawno, film dalej przede mną, ale mam nadzieję niedługo go zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka