Niesamowite biblioteki

Każdy mól książkowy kocha bibliotekę. Ach ja czuję dreszcz, gdy do niej wchodzę. 
Spełnieniem moich marzeń, byłaby praca z książkami w takim miejscu. 
Zwykle biblioteka to miejsce, o raczej  nudnym wystroju, wypełnione regałami z wszelkego rodzaju literaturą, ale są na świecie biblioteki zapierające dech w piersiach. Jakie? Te odwiedziłabym najchętniej:



fot. epicdash.com

Benedyktyńska biblioteka w Admont, Austria
Barokowy zabytek spełen fresk, rzeźb, alegorii i symboli. Wspaniałe dzieło sztuki. Przepięknie to wygląda prawda? W tej bibliotece najbardziej interesowałyby mnie nie książki, a te wszystkie detale.





filing.pl

Handelingenkamer Tweede Kamer der Staten-Generaal, Den Haag, Holandia
Miejsca do czytania może mało, ale te schody ten wystrój...  aż chce się tu zamieszkać :)





urbantimes.co
Jose Vasconcelos Library, Meksyk
Niezwykła konstrukacja przypominająca mi trochę budowlę z klocków lego.





Biblioteka Narodowa Francji, Paryż
Cudowny obiekt ze wspaniałym sklepieniem, ogromną czytelnią. Jakie skarby można tutaj znaleźć...




Little Black

5 komentarzy :

  1. Wszystkie biblioteki robią ogromne wrażenie, ale ta w Paryżu chyba najbardziej. Czemu w Polsce nie ma takich pięknych miejsc?

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie najładniejsza biblioteka jest w Pradze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta druga biblioteka przypomina mi co nieco sklep na ulicy Pokątnej;].
    A ta ostatnia to troszkę dworzec centralny!^^
    Mimo wszystko wszystkie biblioteki są bardzo ciekawe no i robią wrażenie:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Meksyk i Austria to moi faworyci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie biblioteki mają swoją magię. Ale kocham swoje publiczne nowohuckie. Magia może mniejsza ale klimat samych książek w każdej bibliotece jest taki sam.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka