Cecelia Ahern ,,Zakochać się"





Cecelia Ahern Zakochać się
Tytuł oryginalny: How to Fall in Love
Data wydania: 2015
Wydawnictwo: Akurat

Christine Rose pewnego wieczoru powstrzymuje Adama Basila przed popełnieniem samobójstwa. Chłopak zawiera z nią umowę: jeśli w ciągu dwóch tygodni do dnia jego 35 urodzin przekona go, że warto jest żyć, nigdy nie ponowi tej dramatycznej próby. Christine mimo przerażenia i własnych kłopotów osobistych robi wszystko, by z danej umowy się wywiązać. 


Zdradzę Wam pewną rzecz: wylałam morze łez przy tej książce. Mimo, że koniec jest dość przewidywalny i piękny płakałam strasznie i do teraz wzbierają mi się łzy w oczach gdy o niej myślę. Nie, nie ma tam żadnych banalnych tekstów - w powieściach Ahern tego nie znajdziecie.

Chyba najlepsza jak do tej pory książka Ahern.

Znowu się zakochałam - tym razem w Adamie Basilu. Mężczyzna z problemami emocjonalnymi, który jest zmuszony przejąć firmę ojca (niezłego skurczybyka), którą nigdy nie chciał zarządzać i którego dziewczyna zdradziła z najlepszym przyjacielem. Tkwi w potrzasku i jedynym wyjściem jest wg niego zniknięcie z tego świata. Jest w tej postaci coś niezwykłego, co przyciąga i zniewala. Nie wiem jak mogę to inaczej opisać... do tego jego ironiczny, genialny humor. Świetnie skonstruowany bohater, którym targają sprzeczne uczucia. 

Christine Rose to nieco zwariowana postać. Nie czuje się szczęśliwa w małżeństwie i dlatego postanawia je zakończyć. Odważna decyzja, która przynosi jej wiele przykrości. Były mąż oczernia ją na każdym kroku jednak to silna kobietka, która wie, że nie można tkwić w nieszczęśliwym związku tylko dlatego że ,,co ludzie powiedzą". Ma manię na punkcie poradników i szuka w nich wszystkich odpowiedzi na życiowe dylematy. Stara się prowadzić terapię z Adamem mimo, że nie ma o tym zielonego pojęcia, ale z całych sił chce mu pomóc, co prowadzi do komicznych i zaskakujących sytuacji. Ma w sobie chęć niesienia pomocy, mimo że sama jej potrzebuje. Jej zaangażowanie w sprawę chłopaka jest rozbrajające. Historię poznajemy z jej perspektywy.

Autorka podjeła bardzo trudny temat - samobójstwo, ale tylko ona potrafi napisać książkę w taki sposób, by coś tak strasznego jak chcęć odebrania sobie życia przedstawić tak deliaktnie, tak... z wyczuciem. To jest coś niesamowitego.

Ta książka to pochwała życia. Wskazówka: rozejrzyj się dookoła, na każdym kroku czeka coś, co może cię uszczęśliwić. I miłość, jest w niej duuużo miłości.

,,Radość pojawia się sponanicznie, nie jest żadnym wzorem, który można stosować"
cytat z książki


No i znowu mam łzy w oczach :) nic więcej już nie napiszę.


Little Black

4 komentarze :

  1. Jako, że nie czytam tego gatunku, to sobie daruję... Chociaż motyw z pochwałą życia mi się podoba, ale i tak nie mam zamiaru czytać. Często ostatnio mi się przed oczyma pojawia nazwisko autorki, głośno o niej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko dwie książki autorki i obie bardzo mi się podobały. A skoro uważasz, że jest to najlepsza powieść pisarki i wylałaś przy niej tony łez, to muszę i ją poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej dopiero co trafiłam na twojego bloga a już myślę, że zostanę tu na trochę dłużej. Już od jakiegoś czasu waham się nad tą książką, ale po twojej recenzji chyba w końcu się przełamie :) Mam wrażenie, że będzie to jedna z moich ulubionych książek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :)
      Książke szczerze polecam - trafiła na liste moich ulubionych i mam nadzieję, że Tobie też się tak spodoba :)

      Usuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka