Anna Klejzerowicz ,,Czarownica"

źr.

Miałam juz przyjemność czytać jedną książkę Pani Anny Klejzerowicz List z Powstania i polecam Wam tę opowieść. Do tej przyciągneła mnie okładka - prawda, że piękna? Ale nie do końca powieść jest taka, jak się spodziewałam.

Czterdziestoletni Michał postanawia przenieść się na wieś w poszukiwaniu spokoju. Ma dość miejskiego zgiełku, a wieś go oczarowuje. Przez przypadek poznaje tajemniczą i piękną Adę, artystkę. Ich przyjaźń szybko zamienia się w miłość. Wiodą udane, spokojne życie z całą gromadką zwierząt, które oboje uwielbiają. Niespodziewanie do ich życia wkracza sześcioletnia Małgosia, która nie ma łatwo. Jej matka to pijaczka, a dom to ruina. Mała będzie miała istotny wpływ na tych dwoje, co przyniesie wiele dramatycznych chwil.

Kurcze ciężko mi to pisać - ale nie do końca podobała mi się ta książka. Wiele aspektów zostało przedstawionych pobieżnie, książka jest zdecydowanie za krótka! Tak właściwie to książeczka! Można było bardziej rozwinąć niektóre tematy, bardziej skupić się na postaciach drugoplanowych, bo wiele z nich wydawało mi się interesujących...

Mój podstawowy zarzut, który zniechęca mnie do polskich autorów, bo zauważyłam to w kolejnej już książce - za szybka akcja! Miałam wrażenie, że biegnę przerzucając strony. Wszystko przedstawione powierzchownie i układa się za prosto. Chciałabym więcej poczytać o rozwijającej się miłości Ady i Michała. Ada to taka fascynująca postać... na pewno można było rozbudować ten wątek. Dwoje życiowych rozbitków, którzy odnajdują szczęście - wspaniały szkic.
Druga rzecz - trochę drętwe dialogi. Za bardzo sztuczne - ludzie normalnie tak nie rozmawiają. Język powieści jest bardzo prosty, potoczny, ale też właśnie sztuczny.

Podobał mi się za to wątek Małgosi, który w pewnym momencie staje się tematem przewodnim książki, co mnie bardzo zaskoczyło i podobało mi się. Dziewczynka, która nie miała łatwego życia, a jej dzieciństwo to koszmar. Książka porusza ważne tematy: alkoholizm, autyzm, adopcja. Małgosia wnosi wiele do życia dwojga niemłodych już ludzi. Znajdziecie w niej również wiele pozytywnych wartości, tak potrzebnych w czasach w których żyjemy.

Podsumowując: spodziewałam się trochę więcej. Szkoda, że autorka bardziej nie rozwineła fabuły.

--------------------------------------------------
Anna Klejzerowicz ,,Czarownica"
Data wydania: 19.04.12
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Stron: 264


8 komentarzy :

  1. Czytałam dwie inne książki autorki i tak średnio mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka to chyba nie moje klimaty, zwłaszcza że brzmi bardzo schematycznie. powstało całe mnóstwo książek o ludziach przenoszących się na wieść w poszukiwaniu spokoju, a także o biednych dzieciach z rozbitych rodzin. Chyba po nią nie sięgnę.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda było kilka takich książek...

      Usuń
  3. Skoro książka nie podobała Ci się do końca, a dialogi byłby trochę sztuczne, to sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, raczej nie dla mnie, ale mojej szwagierce na pewno się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że książka średnia.. Ja jeszcze nic tej autorki nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka rzeczywiście ładna, nawet bardzo. Ale faktycznie sama historia trochę przykrótka i szybka.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka