Veronica Roth ,,Wierna"





Zbliżają się święta, gorączkowy czas i przez to zupełnie odeszła mi ochota na czytanie. Jest za duże zamieszanie w domu i takie są skutki. 

Bardzo chciałam jednak skończyć tę trylogię jeszcze w tym roku, więc wczoraj zabrałam się za ,,Wierną". Moje wrażenia?
Autorka poszła w inny świat. W ostatniej części akcja dzieje się za ogrodzeniem, dowiadujemy się więcej o świecie w jakim przyszło żyć bohaterom. No ale w końcu zrozumiałam o co chodziło w zakończeniu poprzedniej części, tyle że dalej uważam, że Roth podeszła do wszystkiego zbyt powierzchownie, naiwnie, niedociągnięć jest całe mnóstwo. Akcja zapchana jest obmyślaniem rebeli, nowymi bohaterami i zbyt naukowymi przemowami. Nie, nie, nie tego jest za dużo, a ta powierzchowność psuje mi cały obraz serii. 
Co do zakończenia...fakt jest bardzo zaskakujące, ale ta najważniejsza scena jest moim zdaniem napisana kompletnie bez emocji. Takie zakończenia nie zdarzają się często i mimo, że byłam zaskoczona to sposób przedstawienia sytuacji był tak płaski, że brak słów. Zostało to jakby wciśnięte w masę innych wydarzeń... 

Co do bohaterów... pisałam już, że Tris jest według mnie najmocniejszą stroną tej serii i dalej tak uważam. W tym tomie zdobyła jeszcze bardziej moje serce ale też cieszę się, że autorka rozwinęła trochę postać Tobiasa, oddając mu narracje. Wreszcie przestałam go postrzegać jako niezniszczalnego herosa. Tobias też ma wątpliwości, boi się, jest wewnętrznie rozdarty. 

Bohaterowie Roth wyszli, ale cała reszta jest strasznie niedopracowana. Tu coś zaczęte, tam nieskończone. Podejście do tematu DNA kompletnie luźne.


--------------------------------
Veronica Roth ,,Wierna"
Niezgodna tom 3
Data wydania: 29.04.2014
Wydawnictwo Amber
Stron: 384

4 komentarze :

  1. Trochę szkoda, że autorka nie postarała się żeby dociągnąć do końca historię, która w pierwszej części była według mnie na prawdę interesująca. Nie czytałam dwóch kolejnych, ale nie wiem czy po nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę szkoda, że książka jest niedopracowana, choć ja i tak pewnie po nią bym nie sięgnęła. Nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja szybko przeleciałam przez tę serię, była luźna i niezbyt wymagająca. Zakończenie trochę zaskakujące, ale mi nie przeszkadzało, ponieważ nie zbliżyłam się do bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czytam i strasznie mi się ciągnie... ;C

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka