Estelle Maskame ,,Czy wspominałam, że Cię kocham?"





Raz na jakiś czas wśród blogerów nastaje moda na jakąś książkę i tak właśnie dzieje się teraz z pierwszym tomem serii Dimily. Widzę ją dosłownie wszędzie, przez co mnie zaciekawiła. Jeśli jednak nie mieliście jeszcze okazji jej czytać, to zapraszam na krótką recenzję :)

Eden Munro postanawia spędzić wakacje u swojego ojca w Kalifornii. Jej rodzice rozwiedli się 3 lata wcześniej i Eden zaskakuje propozycja ojca, który przez ten czas w ogóle się nią nie interesował. Okazuje się, że dziewczyna ma teraz 3 przyrodnich braci. Najstarszy z nich buntownik Tyler, od początku denerwuje szesnastolatkę, która nie rozumie jego aroganckiego zachowania. Poznaje jego przyjaciół i rzuca się wir wakacyjnych szaleństw, imprezowania i oszukiwania rodziców, byle tylko wymknąć się z domu. Jednocześnie Tyler coraz bardziej ją intryguje i czuje, że zaczyna między nimi dziać się coś więcej...

To kolejna powieść z gatunku New Adult, więc powtarzają się w niej pewne schematy, znane z tego typu powieści i na pewno domyślacie się jakie. Jednak moim zdaniem jest to jedna z lepszych pozycji tego gatunku, warta wyróżnienia. Tym bardziej, że napisała ją tak młodziutka dziewczyna, przed którą jeszcze wiele dobrego, jeśli utrzyma poziom. 
Mam kilka zastrzeżeń odnośnie stylu. Pojawia się trochę irytujących powtórzeń, ale ogólnie książka jest napisana bardzo dobrze, czyta się ją szybko.
Bardzo fajnie, że Maskame stopniowała wydarzenia. Relacja Eden - Tyler rozpoczyna się od kłótni i wzajemnej niechęci i krok po kroku zmierza w dobrym kierunku. Bohaterowie nie rzucają się na siebie po 50 stronach, upłynie kilkadziesiąt, zanim będą w stanie normalnie porozmawiać. Dzieki temu wydarzenia nie wydają się infantylne i wydają się dużo bardziej realistyczne.
Kolejna rzecz to problem głównego bohatera, czyli Tylera, który wreszcie nie wydaje mi się naciągany, rozdmuchany i po prostu głupi, jak to miało miejsce w innych powieściach, które czytałam. Uwierzyłam, że coś takiego może powodować tego rodzaju buntownicze zachowania. Autorka świetnie poprowadziła bohaterów, sporządziła całkiem niezłe portrety psychologiczne. Myślę, że książka jest też trochę moralizująca, pokazuje pewne priorytety oraz nieźle obrazuje trudny nastoletni świat. 
No i na koniec wpakowała swoich bohaterów w niezłe tarapaty. Przyrodnie rodzeństwo i miłość? Bardzo kontrowersyjny temat. Nie mam pojęcia jak rozwiążą swoje problemy w kolejnych tomach i czekam z niecierpliwością! Tym bardziej, że zakończenie jest bardzo zaskakujące. Polecam. 

----------------------------------------------------------------------
Estelle Maskame ,,Czy wspominałam, że Cię kocham?"
Dimily Tom 1
Data wydania: 21.10.2015
Wydawnictwo: Feeria Young
Stron: 408
Przekład: Anna Dobrzańska

5 komentarzy :

  1. Też jestem ciekawa kontynuacji, na szczęście już niedługo :) Bohaterowie są dobrze wykreowali i mimo nie pierwszy raz występującego tematu, książkę czyta się bardzo przyjemnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie slyszałam o tej książce, ale na pewno dołącze ją do listy: do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że nowy aparat się przydaje. :-) Rewelacyjne zdjęcie, bardzo kolorowe i klimatyczne. :-) Mamy podobne wrażenia odnośnie książki, co też mnie cieszy. :-) Na początku marca ma się ukazać kolejny tom, ale niestety czytałam już pierwsze recenzje na LubimyCzytać.pl i nie są one zbyt optymistyczne. Podobno akcja staje się za bardzo naciągana i nierealna. Hmm... Zobaczymy. Ja na pewno będę polować na drugą część. A Ty? :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) a zerkne zaraz co tam naskrobali mam nadzieję, że się mylą :)

      Usuń
  4. Okładka tej książki jest świetna:-)
    Za każdym razem jak mam przed sobą young adult to włącza mi się w głowie lampka ostrzegawcza. Te przeżute już schematy są trochę odpychajace, ale z własnego doświadczenią wiem, że i tutaj trafiają się perełki, dlatego może kiedyś dam jej szansę:-)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka