Andrzej Sapkowski

Ten miesiąc poświęcam Sapkowskiemu, więc w pierwszym wpisie przybliżę troszeczkę sylwetkę pisarza, ale tylko troszeczkę, bo dopiero sama go poznaję, a też nie chcę Was zanudzić przydługą biografią, której nikt nie zapamięta. 


źr.
Czytałam mnóstwo podobnych opinii i sama miałam to samo - wielu książkowych molików ma problem, by sięgnąć po sagę o wiedźminie. Bo tyle książek czeka w kolejce, a może kiedyś itp. itd. i ciągle się to odkłada. Jednak, gdy ktoś w końcu decyduję się poznać tę historię - przepada. Tak jest też ze mną, mimo że jestem dopiero w połowie ,,Ostatniego życzenia" to nie mogę się oderwać. Nad książką porozwodzę się jak ją przeczytam, ale nie sądzę, by mnie teraz rozczarowała - już wiem o co w tym wszystkim chodzi i dlaczego kochają ją tysiące. Wytłumaczę to już niedługo. Naprawdę jest o czym pisać.

Andrzej Sapkowski urodził się 21 czerwca 1948 w Łodzi, gdzie mieszka do dziś i jest honorowym obywatelem tego miasta.
Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego, ekonomistą i początkowo pracował w handlu zagranicznym.
W 1986 roku debiutował w miesięczniku ,,Fantastyka" opowiadaniem ,,Wiedźmin" co dało początek całemu cyklowi. Innymi ważnymi dziełami są Trylogia husycka i powieść ,,Żmija". Sapkowski jest autorem wielu opowiadań i artykułów. Muszę koniecznie się z nimi zapoznać.
Jest laureatem wielu nagród literackich (m.in Paszportu Polityki) nie tylko polskich. W 2012 roku został odznaczony srebrnym medalem ,,Zasłużony Kulturze Gloria Artis".
Jego powieści przetłumaczono na około dwadzieścia języków. Saga o wiedźminie jest uznawana za literacki fenomen i króluje na listach bestsellerów.
Człowiek z wielką wyobraźną, mający ogromną wiedzę i lekkie pióro. 


Little Black

4 komentarze :

  1. Powodzenia :) Ja w to nie wchodzę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Najważniejsze to znaleźć czas na czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej serii, ale na pewno po nią sięgnę, tylko jeszcze nie wiem kiedy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie poznałam dwa zbiory opowiadań i Krew elfów, wciąż zapominam wypożyczyć kolejne tomy, ale na pewno będę kontynuować historię. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka