Miesiąc z Sapkowskim - garść cytatów

 Kontynuując mój miesiąc z Andrzejem Sapkowskim, dzisiaj luźny post, czyli garść cytatów.



Osobiście lubię ironiczne, trafne cytaty, a nie bzdury, które każdy powtarza bez chwili zastanowienia. Cytat z jakiejś książki nieraz skłonił mnie też do jej przeczytania, więc może i mi się uda kogoś w ten sposób zachęcić do zapoznania się z literaturą Sapkowskiego.


Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Krew Elfów



O miłości wiemy niewiele. Z miłością jest jak z gruszką. Gruszka jest słodka i ma kształt. Spróbujcie zdefiniować kształt gruszki.
Ostatnie życzenie



Wiadomym jest mi, że masz lat blisko czterdzieści, wyglądasz na blisko trzydzieści, wyobrażasz sobie, że masz nieco ponad dwadzieścia, a postępujesz tak jakbyś miał niecałe dziesięć.
Krew Elfów



Źle czy dobrze, okaże się później. Ale trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę. Wierz mi, malutka, żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się.
Czas pogardy



-(..)Tak właśnie było w przypadku dziewczynek urodzonych po zaćmieniu u których stwierdzono wręcz niepoczytalną skłonność do okrucieństwa, agresji, gwałtownych wybuchów agresji, a także wybijały temperament.
-U każdej baby można stwierdzić coś takiego- zadrwił Geralt.
Ostatnie życzenie


Ano cóż, paskudny otacza nas świat - mruknął wreszcie. - Ale to nie powód, byśmy wszyscy paskudnieli. Dobra nam trzeba.
Miecz przeznaczenia



Little Black

12 komentarzy :

  1. a ja lubię cytaty szurtnięte i pozornie bez znaczenia duchowego, a jednak wyjątkowe. poczytaj Curtina, Toth, Marqueza, Milne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam cały cykl o "Wiedźminie".Najbardziej w pamięci zapadł mi fragment z gruszką. prawdziwe, a jednak takie lekko drwiące ze wszystkich, którzy twierdzą, że znaleźli definicje miłości :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że nie znam Sapkowskiego

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten o gruszce naprawde ma w sobie coś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha nie wiem czemu rozbawił mnie ten komentarz :)

      Ale tak, to też jeden z moich ulubionych cytatów!

      Usuń
  5. Hmm ja nie czytałam jeszcze Sapkowskiego. Jakoś nikt mnie nie może do niego zachęcić. A może mam tyle innych książek do przeczytania że nie mam czasu na niego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe cytaty. Chyba skuszę się na twórczość Sapkowskiego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cytaty bardzo ciekawe, a Sapkowskiego poleca mi wiele osób więc muszę się wreszcie za niego zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po twórczość Sapkowskiego, ale na pewno wkrótce to zrobię. Świetne cytaty ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka