,,Zjawa" reżyseria: Alejandro González Iñárritu

O jak dawno nie pojawił się tutaj post o filmie. Dziś postaram się przybliżyć Wam obraz, o którym jest ostatnio bardzo głośno, głównie ze względu na kolejną już nominację Leo DiCaprio do Oscara. Chyba wszyscy myślimy to samo i chcielibyśmy powiedzieć to Akademi: No dajcie mu tego Oscara! Zasłużył już dawno, co do tego nikt nie ma chyba wątpliwości.
Zapraszam do lektury!


Zjawa 2015
Tytuł oryginalny: The Revenant
Reżyseria: Alejandro González Iñárritu
Dramat
Główne role: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy

http://www.filmweb.pl/film/Zjawa-2015-586583

Wczoraj wybrałam się do kina i postanowiłam zrelacjonować Wam moje wrażenia po seansie.

Film powstał na podstawie powieści Michaela Punkiego.
Ameryka Północna XIX wiek. Hugh Glass (DiCaprio) jest członkiem kompanii zajmującej się pozyskiwaniem skór. Obóz zostaje napadnięty przez Indian, ginie większa część grupy, a ta która zostaje przy życiu próbuje przedrzeć się przez zimowy górzysty krajobraz do domu. Glass zostaje poważnie ranny podczas ataku niedźwiedzia i porzucony na pustkowiu. Jego wola przeżycia i walki jest ogromna, a kieruje nim głównie chęć zemsty...

Film jest spektakularny i robi duże wrażenie, głównie dzięki niesamowitym zdjęciom. Świetna praca kamery, kadry jak na najlepszych fotografiach, niesamowity krajobraz. Lubezki jest mistrzem i jego praca powinna zostać nagrodzona. Do tego doskonała muzyka, dźwięk, to wszystko dopełnia obraz. W kinie wrażenie  jest niesamowite. Wręcz czuć podmuch zimnego wiatru i lodowatej wody. To niezwykłe jak technika poszła do przodu i jakie możliwości mają teraz filmowcy. Nie wspomnę o efektach specjalnych, bo niedźwiedź jest okropny i wydaję się, że zaraz wyskoczy z ekranu.

Leonardo DiCaprio. Ten człowiek jest niezwykle utalentowany to wiemy wszyscy. W ,,Zjawie" wielu kwestii nie miał, ale jego ,,fizyczna" gra jest niesamowita. Jego grymasy bólu przenikają widza na wskroś. Bardzo realistyczna kreacja. Ta rola wymagała od niego wielkiego poświęcenia, skupienia i nie zazdroszczę mu pracy w terenie. Czołganie się, rozbieranie na mrozie, kąpiel w lodowatych rzekach brrr.... nie wspomnę o jedzeniu surowego mięsa i tym podobnych. Ciężka, ciężka praca tak mogę określić tę rolę. Jeśli dostanie Oscara, czego mu z całego serca życzę, to będzie to bardzo ciężko zapracowany Oscar. Trzymam kciuki! 

To jednak nie wszystko, bo jest jeszcze drugi człowiek: Tom Hardy. Co za aktor! Co za rola! Czarny charakter, przepełniony egoizmem i nienawiścią. Doskonała kreacja, wzbudza mnóstwo emocji! Przyznam się, że nie widziałam go w żadnym innym filmie i muszę  to nadrobić. Jest nominowany jako aktor drugoplanowy, i moim zdaniem trochę skradł show Leo. Również zasłużył na nagrodę.
Wszyscy aktorzy spisali się znakomicie, co do tego nie ma wątpliwości. Reżyser wycisnął z nich wszystko co się dało i całość wypadła bardzo dobrze.

Motyw wędrówki i związanych z tym przeciwności losu, jest jednym z moich ulubionych tak w książkach jak i filmach. Tutaj mamy jednak przede wszystkim zemstę, która jest motorem napędowym, a zemsta najlepiej smakuje na zimno. 




A Wy widzieliście film ?? Jakie są Wasze wrażenia?

Little Black

20 komentarzy :

  1. Jeju tak bardzo chce iść na ten film :) Mam nadzieje że znajdę chwilę :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję obejrzeć ten film wkrótce. To jeden z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie, więc mam nadzieję, że się nie zawiodę ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) myślę, że musisz go sama ocenić

      Usuń
  3. Tom Hardy grał także w trzeciej części przygód Batmana Christophera Nolana - Bane'a. Świetna kreacja, naprawdę...co ciekawsze, też grał czarny charakter!^^, polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam tylko pierwszą część Batmana i o dziwo film mi się podobał. Hardy chyba pasuje do takich ,,złych" ról, ale jak patrzę na niego, to widziałabym go też w lepszym wcieleniu. Jest absolutnie niezwykły, zaczarował mnie bardziej niż Leo :)

      Usuń
  4. Oglądałam film, nie zamierzam czytać ksiązki- Film był ciężki i domyślam że i książka będzie podobana... Ja bastuję :) To nie mój styl.

    PS Zapraszam do mnie po wyróżnienie :) Domyślam się że mogłaś już brać udział w zabawie. Ale SERIO interesują mnie odpowiedzi na pytanie :) Możesz na nie odpowiedzieć nawet w komentarzu pod tym postem :) Albo jak zabawa nakazuje w poście na swoim blogu! Będzie mi bardzo miło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba również na książkę sięnie pokuszę :) Na LBA odpowiem :)

      Usuń
  5. Za grę aktorską, którą tak tu dobrze opisałaś, chciałabym poznać. :D

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Filmu jeszcze nie widziałam, ale bardzo chcę go obejrzeć. Już nie mogę się doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zrobić to przed rozdaniem Oscarów ;)

      Usuń
  7. Film oglądałam w zaciszu domowym, aczkolwiek jest to jeden z tych, które warto zobaczyć w kinie, właśnie ze względu na zdjęcia czy efekty panoramiczne o których piszesz. Podobnie jak Ty, będę kibicowała głównemu aby w dostał oskara za tę rolę. W pełni zasłużenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie czytałam książki, ani nie oglądałam filmu. Ale fajnie to wszystko opisałaś.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam życiowy wstręt do Leo (nie znienawidź mnie za to!) i filmu raczej nie obejrzę : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś Ty ! To mnie zaskoczyłaś :)

      Usuń
    2. To uraz z dzieciństwa jeszcze :D

      Usuń
  10. W filmie gra Leoś, więc koniecznie muszę go obejrzeć ;) Prawdopodobnie zabiorę na niego moją mamę
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka