Book Tour: Estelle Maskame ,,Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?"




Estelle Maskame ,,Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?"
DIMILY Tom 2
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo: Feeria Young
Przekład: Anna Dobrzańska
Stron: 360

Bardzo dziękuję za możliwość  udziału w Book Tour organizatorom - Cyrysi z bloga Literacki Świat Cyrysi oraz wydawnictwu Feeria Young
Bardzo czekałam na drugą część tej serii, bo pierwszy tom bardzo mi się podobał, więc z radością zapisałam się na Book Tour. 

Eden i Tyler nie widzieli się od ponad roku. Dziewczyna odlicza każdy dzień, który spędziła z dala od swojego przybranego brata i jednocześnie chłopaka, w którym jest zakochana. Decyduje się skorzystać z zaproszenia Taylera i leci do Nowego Jorku, by spędzić z nim sześć tygodni i sprawdzić, czy uczucie między nimi nadal jest tak silne jak kiedyś. 

Bardzo podobała mi się pierwsza część, sam pomysł autorki i wykonanie, ale drugi tom będę szczera - bardzo, bardzo mnie rozczarował...
Niestety widać tutaj niedojrzałość autorki, która jest bardzo młoda i wiele rzeczy jeszcze przed nią. Co było dla mnie największym rozczarowaniem? Główna bohaterka czyli Eden. Irytująca do granic możliwości, rozbolała mnie przez nią głowa i mam jej serdecznie dość. Ta dziewczyna w pierwszej części jest fajną, mądrą, rozsądną dziewczyną, która w tomie drugim kompletnie zdziecinniała, mimo że jest starsza. Jej irracjonalne zachowanie doprowadzało mnie do szału. Nie, nie i jeszcze raz nie.
Druga rzecz to styl, który jest okropny. Bohaterowie bez przerwy ,,mruczą" nie mówią i ,,mrużą oczy" zamiast patrzeć (???) liczne powtórzenia bardzo irytują. 
Rozważania Eden są kompletnie bez sensu i przeczą same sobie. Przykład? Najpierw mówi, że kogoś kocha, a za chwilę stwierdza że nie chce z nim być, ale nie dlatego zamierza z nim zerwać (więc dlaczego????), by za chwilę stwierdzić, że kocha tego drugiego i od początku chciała z nim być.  Moja mina w tym momencie: O.o 
Naprawdę, takie zdania pojawiają się w książce. Czy Wy coś z tego rozumiecie, bo ja zgłupiałam. Rozumiem niezdecydowanie i rozchwianie nastolatków, bo sama taka byłam, ale to jest dla mnie kompletnie bez sensu.
Dobiła mnie rola Tiffani w tym wszystkim (kto czytał pierwszą część, ten wie kto to jest), a akcja z jej udziałem jest bezsensowna, niedorzeczna.
Plusem jest jedynie pozytywna metamorfoza Taylera.

Sytuacje ratuje trochę ostatnie 60 stron, gdzie wszystko nabiera tempa, a zakończenie jest naprawdę interesujące i cieszę się, że autorka nie poszła na łatwiznę. 
Podobał mi się również dokładny opis Nowego Jorku, bo jestem fanką tego miasta i bardzo chciałabym  je odwiedzić. Dzięki książce możemy poczuć ten cudowny, nowojorski klimat. 

Maskame musi jeszcze dużo popracować... Kompletnie nie rozumiem co się stało, że po niezłym początku ta część wypadła tak słabo... Bardzo szkoda.




Mimo tego dziękuję za możliwość udziału w tak świetnej akcji!
Regulamin Book Tour i wszystkie informacje znajdziecie tutaj.


LB


16 komentarzy :

  1. Bardzo dobrze, że piszesz o wadach i zaletach. Ale i tak mam chęć przeczytać tę książkę, pozostawiając gdzieś niedoskonałości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że pownnaś sama sprawdzić czy Ci się spodoba :) no nie mogłam napisać inaczej...

      Usuń
  2. Mnie również zachowanie Eden strasznie drażniło. Dopiero pod koniec powieści zyskała w moich oczach, ale za to Tayler pokazał się z gorszej strony jako niedojrzały dzieciak. Mimo wszystko bardzo lubię tę serię ;)
    Oczywiście dziękuję za udział w mojej zabawie i za szczerą recenzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama autorka jest przesympatyczna i pierwsza część naprawdę mi się podobała, no ale tutaj musiałam napisać szczerze, bo niestety wg mnie książka jest po prostu kiepska. Ja również dziękuję! :)

      Usuń
  3. A do mnie właśnie wczoraj przywędrowała "Czy wspominałam, że cię kocham?" i jestem nastawiona na bardzo miłego odmóżdżacza - mam nadzieję, że pani Maskame mnie nie zawiedzie ;)
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pierwsza część jest naprawdę niezła! :) Dla mnie była bardzo interesująca. Chętnie przeczytam Twoją opinię ! :)

      Usuń
  4. Mimo niezbyt dobrego stylu autorki, nadal jestem bardzo ciekawa pierwszej części tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że troszkę mnie zaniepokoiłaś! Na dniach będę czytać pierwszy tom ponieważ równiez biorę udział w tym BT i liczę na ciekawą lekturę!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem ciekawa, czy moje odczucia będą podobne więc czekam na przesyłkę od szanownej poczty i już niedługo dam znać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zajrzę gdzie przesyłka już dotarła :) może mnie zaskoczą i dojdzie już dziś :)

      Usuń
  7. A czemu tu mój komentarz nie został opublikowany? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było pod tym postem nic od Ciebie Gasko... jestem pewna nie wiem co się stało :<

      Usuń
    2. buu. Na 100 procent zostawiałam komentarz. Może internet mi się rozłączył czy coś.

      Usuń
  8. Nie wiem czemu, ale jednak ta seria budzi we mnie taki mały niepokój. Nie jestem pewna czy to moje klimaty. Może sięgnę po pierwszy tom, a jak mi się nie spodoba to po prostu nie będę kontynuować. Mam nadzieję że mimo moich obaw jednak przypadnie mi do gustu. :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka