Urodziny Harry'ego Pottera - quiz!


źr.


Z okazji 36 urodzin Harry'ego Pottera postanowiłam zrobić niewielki quiz, by sprawdzić Waszą wiedzę na temat tej wspaniałej serii. Wszystkie pytania będą dotyczyć Harry'ego. Przyznam, że jest to mój ukochany bohater, mimo że Rowling stworzyła tak wiele wspaniałych postaci, to zawsze on był najbliższy mojemu sercu. 
Zapraszam do zabawy i świętowania!

Pytania nie są trudne, zabawę potraktujcie z przymrużeniem oka ;)
 Tylko prosze nie oszukiwać i nie zaglądać do książek, zaufajcie swojej pamięci :)

 Odpowiedzi na pytania zostawiajcie pod tym postem. Może zechcecie  dodatkowo się podzielić, który bohater jest Waszym ulubieńcem z całej serii i dlaczego? Z przyjemnością poczytam Wasze odpowiedzi, a nawet z nimi podyskutuję!

No to jedziemy - siedem tomów i siedem pytań, wszystkie ułożyłam sama:


1. Kiedy Harry znalazł zaczarowane zwierciadło Ain Eingarp?
a) w pierwszym tygodniu swego pobytu w Hogwarcie
b) w Boże Narodzenie
c) w Noc Duchów

2. W kogo zmienił się Harry po wypiciu Eliksiru Wielosokowego w drugiej części?
a) Crabba
b) Goyla
c) Malfoya

3. Z kim grali Gryfoni podczas feralnego meczu, gdy na boisko wkroczyli Dementorzy, a Harry spadł z miotły i przegrał swój pierwszy mecz?
a) z Ślizgonami
b) z Krukonami
c) z Puchonami

4. Gdzie zaciągneła Harry'ego Ritta Skeeter, by przeprowadzić z nim pierwszy wywiad podczas sprawdzania różdżek?
a) do pomieszczenia na miotły
b) na błonia przed szkołą
c) do chatki Hagrida

5. Kto wskazał Harry'emu Pokój Życzeń jako doskonałe miejsce do spotkań Gwardii Dumbledore'a?
a) Bracia Weasley'owie
b) Hermiona
c) Zgredek

6. Jaki eliksir dobrze uważył Harry i za to wygrał buteleczkę Felix Felicis?
a) Eliksir Wielosokowy
b) Wywar Żywej Śmierci
c) Eliksir Miłości

7. Z czego  wykonana była różdżka Harry'ego?
a) z hebanu
b) z dębu
c) z ostrokrzewu



Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście i nie mieliście problemów z odpowiedziami! :)




Harry'emu życzę sto lat! Żeby zawsze cieszył się popularnością (chociaż wiadomo, że tego nie znosi;) ) i zawsze zachwycał młodszych i starszych czytelników swoją odwagą i wielkim sercem. 

Little Black


6 komentarzy :

  1. Nie wszystko już pamiętam, ale taki quiz to świetny pomysł na powtórkę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ostatnio HP, ale nigdy nie zapamiętuję takich szczegółów jak nazwa drużyny :D
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczę...jak ja dawno nie czytałam tej serii...zwłaszcza teraz zdałam sobie z tego sprawę, bo nie na wszystkie pytania potrafię odpowiedzieć;]. No spróbuję, mimo to). 1B, 2A, 3B, 4A, 5B, 6C, 7C...może coś będzie dobrze, haha!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej trzy odpowiedzi dobrze, więc nie jest źle :) super że wziełaś udział :*

      Usuń
  4. Ten quiz to świetny pomysł! Przyznam, że nie wszystkie pytania były dla mnie łatwe, choć ta seria zdecydowanie jest moją ulubioną :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka