Marie Lu ,,Legenda. Wybraniec"


Marie Lu ,,Legenda.Wybraniec"
Cykl: Legenda tom 2
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Tłumaczenie: Marcin Mortka
Stron: 361
Data wydania: 2014


Pamiętam mój zachwyt nad pierwszą częścią tego cyklu w lutym. Poczułam, że to coś nowego, świeżego. Niby dystopia jakich teraz wiele, jednak łatwość z jaką pochłania czytelnika, wciąga go do tego brutalnego świata, jest godna podziwu. Autorka ma bardzo dobry zmysł, wie jak zaintrygować czytelnika i zatrzymać go na dłużej.

Przyznam, że ta część jest lepsza od pierwszej. June i Day przyłączają się do Patriotów, każde z innego powodu, jednak oboje pragną tego samego - życia w lepszym świecie. Niespodziewana śmierć Elektora i panowanie młodego, niedoświadczonego księcia daje szansę na wzniecenie rewolucji i początek zmian. Tylko czy to właściwa droga? 

Dalej mam zastrzeżenia co do wieku bohaterów. Pietnastolatka i siedemnastolatek jakoś nijak mi nie pasują, a tym bardziej że Day i June nie zachowują się tak jak przystało na ich bardzo młody wiek. Autorka w fajny sposób skupiła się na wnikliwym opisie ich charakterów, rozwineła wszystkie wątki i rzuciła nowe światło na ich relację. Bohaterowie dojrzeli, urośli w moich oczach i bardzo ich pokochałam. 

Dbałość o szczególy - tak mogę określić ten tom. Może czasami nawet przesadna, ale w tym wymyślonym świecie wszystko gra, na wszystko jest wytłumaczenie, wszystko trzyma się kupy, przez co książkę czyta się z przyjemnością. Marie Lu zadbała również o stronę emocjonalną bohaterów, przedstawiła wszystkie rozsterki, inne priorytety, wewnętrzne rozdarcie. Czuję, że poświęciła ,,Wybrańcowi" wiele czasu, co bardzo się opłaciło. Powieść zapiera dech w piersi, jest zaskakująca i bardzo, bardzo emocjonująca. Trzeci tom jest już w moich łapkach, więc nie pozostaje nic innego jak dokończyć tę historię.

"Legenda. Rebeliant"  "Legenda. Wybraniec"


Little Black



4 komentarze :

  1. Jedyna dystopia jaką czytałam to "Niezgodna", w dodatku jeszcze "Wierna" przede mną i chyba na razie nie mam ochoty na inne ;) Ale może wkrótce to się zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wielką przyjemnością poznałabym tę serię!:)
    Pozdrawiam,
    Subiektywne Recenzje

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiek bohaterów zdecydowanie mógłby mi przeszkadzać. Nie jest to też mój klimat. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę serię w planach - dwa tomy czekają od dawna na półce.

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka