Leslye Walton ,,Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender"


Leslye Walton ,,Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender"
Tłumaczenie: Regina Kołek
Wydawnictwo: SQN
Stron: 300
Rok wydania: 2016

Kontynuuję wyczytywanie swoich półek i nadrabianie zaległości. Mam tego jeszcze mnóstwo - wystarczy mi do końca roku, chociaż kuszą mnie nowości, ale póki co jestem twarda i realizuję swoje postanowienia. 

Tym razem zdecydowałam się na przeczytanie (w końcu!) książki Leslye Walton. Jest to jedna z najpiękniej wydanych książek, po prostu można ją oprawić w ramkę i powiesić w widocznym miejscu, jest cudowna. Jak taka oprawa ma się do wnętrza ? Ja jestem zachwycona.

Szczerze mówiąc spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Myślałam że będzie to opowieść o jakiejś zagubionej, skrzywdzonej dziewczynce - nie do końca tak jest. Tytuł jest w połowie adekwatny do treści - historia jest naprawdę osobliwa, ale nie do końca są to przypadki Avy. Jest to historia rodziny - naprawdę niezwykłej! Przede wszystkim jest to opowieść o kobietach. Ród Roux-Lavender jest wyjątkowy, a ich dzieje obfitują w niezwykłe, magiczne, trudne do pojęcia wypadki.

Narratorką jest Ava, która sięgając daleko wstecz, próbuje odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego jest inna? Jakie zdarzenia z przeszłości złożyły się na to, że jest obdarzona... skrzydłami. Kim jest? Aniołem, mutantem, czy zwykłą dziewczyną z niezwykłą przypadłością? Dzięki Avie poznajemy baśniową historię, odkrywając krok po kroku wszystkie tajemnice, nieodwzajemnione uczucia, trudy codziennego życia kilku pokoleń. Ava tak naprawdę pojawia się gdzieś w połowie powieści, a jej historia jest chyba tą najbardziej tajemniczą.
Uwielbiam realizm magiczny w powieściach. Dzięki temu, każda strona może czytelnika kompletnie zakoczyć, magia miesza się z rzeczywistością, nadaje jej inny wyraz, drugie dno, a duchy czy zupełnie surrealistyczne wypadki, wydają się istnieć tuż obok i wywracać życie do góry nogami. Pozwala to również na wykreowanie ciekawych bohaterów, zupełnie nieprzewidywalnych.

Moim zdaniem powieść Walton ukazuje różne oblicza miłości:  cierpliwej, nieodwzajemnionej, zawiedzionej, trudnej, niebezpiecznej, rodzicielskiej. Miłość nie zawsze jest pięknym uczuciem.
Ta książka jest jak niesamowity sen, jak najdziwniejsza fantazja, jak piórko unoszące się na wietrze. Nie każdemu przypadnie do gustu, ale niektórych kompletnie zaczaruje. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy. Jesli lubicie nietypowe, baśniowe historie - pokochacie ją! Jeśli jesteście osobami twardo stąpającymi po ziemi, ta historia nie jest chyba jednak dla Was.



2 komentarze :

  1. Lubię baśniowe historie, dlatego jestem niemal pewna, że ,,Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" przypadną mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. heh, też mam tak, że kuszą mnie nowości, a mam pełno nieprzeczytanych książek na półkach :)
    Już dawno zastanawiałam się nad zamówieniem tej pozycji u SQN.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka