Remigiusz Mróz ,,Kasacja"


Remigiusz Mróz ,,Kasacja"
Cykl: Joanna Chyłka t.1
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2015


Ona i on. Doświadczona prawniczka i młody aplikant. Mistrzyni i uczeń. 
Chyłka i Oryński. 
Uważajcie - kto zapozna się z tą parą, ten zostanie wciągnięty w wir nieprzewidywalnych wydarzeń. To zszarpie jego nerwy, ale też wprawi w dobry humor i wywoła chęć zapalenia papierosa, bo będzie się działo...

Długo odkładałam poznanie twórczości tego Pana. "Kasacja" już od maja czekała na czytniku. Gdy postanowiłam wziąć udział w wydarzeniu Książkomania po polsku zdecydowałam się właśnie na tę książkę i kurcze... czemu tyle czekałam! 

Od pierwszych zdań wiedziałam, że będzie to dobra lektura i to nie z powodu licznych zachwytów na blogach - zwykle okazują się przesadzone (zwykle - nie tym razem). Od pierwszego zdania widać tę lekkość stylu. To coś co sprawia, że książka się podoba i nie można się z nią rozstać, aż do przeczytania ostatniej strony. Nie, nie chodzi tylko o to, ale o ten duet Chyłka i Oryński! Dwie sprzeczności, wyszczekana prawniczka i nieopierzony aplikant. Oboje angażują się w sprawę Piotra Langera (Oryński per Zordon, dlatego że musi), który jest oskarżony o makabryczne morderstwo. Wszystkie dowody wskazują na to, że jest winny, ale Chyłka jako obrońca musi wykonać swoje zadanie. Okazuje się jednak, że nie wszystko pasuje do pozornie prostej układanki...

Co to była za akcja! Przyznam, że zakończenie mnie zszokowało, ale co tam zakończenie - czytanie tego thrillera prawniczego to była prawdziwa przyjemność! Słowne przepychanki głównych bohaterów, ich doskonała kreacja, pozwalają na dobrą zabawę. Jeżeli w książce, filmie, serialu pojawia się duet, musi być to duet niekonwencjonalny. Taki, który pozornie do siebie nie pasuje, a mimo to doskonale się uzupełnia. Ich relacja musi zaskakiwać, być nieprzewidywalna, wtedy sukces jest murowany. Znacie takie pary? Na pewno! Gwarantuję, że Chyłka i Oryński pobiją ich na głowę - są niesamowici!

Liczne żarty, dynamiczna akcja i taki powiew świeżości - co tu dużo mówić, to trzeba przeczytać! Buzia mi się uśmiecha na myśl, że kolejne części jeszcze przede mną.
Dzieki ,,Kasacji" możemy wejść do świata prawników, który wcale nie jest prosty i wygodny. To dzika dżungla, gdzie trzeba umieć pokazać pazurki i zachować jasność myślenia. Mróz bardzo fajnie pokazał jak to wszystko wygląda od środka (sam jest doktorantem prawa), jak działa prawo, przytacza liczne paragrafy. Nie ma się czego obawiać, wszystko podane jest w bardzo przystępnej i ciekawej formie.
Polecam, polecam, polecam! Kawał naprawdę dobrej literatury.


LB

3 komentarze :

  1. Równiez bardzo długo przekładałam w czasie poznanie Pana Mroza i chyba muszę się w końcu za siebie wziąć i zmierzyć z jego twórczością, która rośnie w zaskakującym tempie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne i trafna recenzja! Potyczki słowne obu bohaterów są bardzo mocną stroną serii, podobnie jak zwroty akcji i częste zaskakiwanie czytelnika. Życzę miłej lektury "Zaginięcia"! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś do tej pory nie ciągnęło mnie do tej książki, dopiero po przeczytaniu Twojej recenzji i postu na fb zachciało mi się ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka