Andrzej Sapkowski "Krew Elfów"


Andrzej Sapkowski "Krew Elfów"
Cykl: Wiedźmin Geralt z Rivii t.3
Wydawnictwo SuperNowa
Rok wydania: 2011
Stron: 295

Zastanawiałam się czy pisać o tej książce. Nie chcę się powtarzać w swoich opiniach i nie wiem czy można  coś jeszcze dodać do  poprzednich tekstów. 

Kontynuuję przygodę z Sagą Wiedźmińską z radością i mam nadzieję, że w tym roku uda mi się przeczytać wszystkie tomy. Z drugiej strony wcale tego nie chcę, dawkuję sobie te książki, czytam  je powoli, ciesząc się każdą stroną, a mój zachwyt rośnie i rośnie.

"Krew Elfów" jest pierwszą z pięciu części sagi, ale zanim się do niej przymierzycie, musicie poznać kolejno "Ostatnie życzenie" i "Miecz przeznaczenia" czyli wstępne opowiadania, inaczej nie zrozumiecie fabuły pierwszego tomu.

Opowiadania były mistrzowskie, ale "Krew Elfów" je przebija. Czy da się przebić coś co jest mistrzowskie? Okazuje się, że da, ale na chwilę obecną brakuje mi jeszcze lepszego określenia. Jeśli pozostałe tomy będą tak podbijać poprzeczkę, to już kompletnie zabraknie słów w słowniku, by określić to, co stworzył Andrzej Sapkowski.
Co ciekawe "Krew Elfów" bardziej skupia się na kobietach, a przede wszystkim na dwóch kobietach najważniejszych w życiu Wiedźmina: Yennefer i Ciri, ale nie tylko. 
Sapkowski kolejno odkrywa coraz więcej tajemnic, pisze o emocjach i uczuciach w sposób pouczający i rozczulający. 
Samymi dialogami potrafi nakreślić sytuację w taki sposób, w jaki nie zrobiłyby tego nawet najbardziej kwieciste i dokładne opisy. 
Uczucia wysuwają się na pierwszy plan, ale nie brakuje również magii, magicznych stworzeń, krwawej jatki, intryg, prawd życiowych i oddechu śmierci, która czai się za plecami bohaterów.
Geralt... może i kobiety potrafią go zmiękczyć, ludzie zirytować, ale nadal jest nieobliczalnym wiedźminem, któremu podpaść nikomu nie życzę, czyli jest sobą.

Nie mam więcej nic do powiedzenia, brakuje mi skali, by ocenić tę książkę i zabieram się wkrótce za "Czas pogardy".

Książka bierze udział w wyzwaniu
Stron: 295

12 komentarzy :

  1. Nie mogę się doczekać kiedy przeczytam wreszcie te książki. Teraz dołączając jeszcze twoją dobra opinię, a troszkę się ich nazbierało, muszę jak najszybciej po nią sięgnąć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam twórczość Sapkowskiego całym sercem! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na półce komplet, ale jakoś mnie na razie nie ciągnie do lektury. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że szybko się zdecydujesz i zazdroszczę. "Wiedźmin" jest drogi nie stać mnie na kupienie całego kompletu może kiedyś. Za to mam uczynnego szwagra :)

      Usuń
  4. Mam nadzieję, że uda mi się także w tym roku sięgnąć po tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij od pierwszej i przepadniesz zobaczysz :)

      Usuń
  5. Magiczne stworzenia raczej do mnie nie przemawiają, choć prozę Sapkowskiego chciałabym kiedyś poznać. Mam zatem mały dylemat, z którym muszę jeszcze poczekać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam na razie tylko pierwszy tom. Muszę sięgnąć po resztę :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka