Alek Rogoziński "Do trzech razy śmierć"


Alek Rogoziński "Do trzech razy śmierć"
Seria: Róża Krull na tropie t.1
Wydawnictwo Filia
Rok wydania: 2017
Stron: 326

Jak już wspominałam postanowiłam w tym roku czytać głównie polskich autorów i konsekwentnie realizuję swój plan. Przeglądając zapowiedzi w styczniu zajrzałam na stronę Wydawnictwa Filia i zobaczyłam nazwisko Rogoziński, które od razu wpisałam na swoją listę. Sama nie wiem dlaczego, po prostu poczułam, że twórczość autora może mnie zainteresować. Zajrzałam na profil pisarza na Facebooku i...przepadłam. Uwielbiam wpisy tego Pana! Jego poczucie humoru sprawia, że od razu mam lepszy dzień. :) Kupiłam najnowszą powieść i cóż - świetnie się bawiłam!

Autorka powieści kryminalnych, Róża Krull, otrzymuje zaproszenie na zjazd pisarzy, odbywający się we dworku pod Krakowem. Już pierwszego dnia jej koleżanka po piórze zostaje otruta. Wszystko wskazuje na to, że morderca, który zostawił na miejscu zbrodni czarną różę, wciela w życie fabułę jednej z powieści Krull. A inni zaproszeni pisarze wcale nie są tak niewinni, jak się wydaje... 

Pisarka rozpoczyna prywatne śledztwo. Pomagają jej w tym zakochany w gotowaniu specjalista od public relations, zafascynowany kryminałami boy hotelowy oraz trzy szalone blogerki. Czy detektywi-amatorzy okażą się skuteczniejsi od policji?

źródło opisu: http://lubimyczytac.pl

Nigdy nie czytałam komedii kryminalnej, zresztą chyba nie za wiele jest u nas takich książek. Jest to dla mnie coś nowego i z zaciekawieniem, ale też lekką obawą usiadłam do lektury, zastanawiając się czy przypadnie mi do gustu takie połączenie. Zdecydowanie jestem na tak, mam tylko jedno zastrzeżenie - czemu książka jest taka krótka? Nawet nie wiem kiedy dotarłam do ostatniej strony.

Misternie utkana fabuła wciąga i z przyjemnością zabawiłam się w detektywa razem z bohaterami książki. Jak się jednak okazało, nie zrobiłabym kariery w tej dziedzinie, ponieważ autor nieźle mnie wkręcił i zmylił! Nie przewidziałam finału tej afery. 
Podobają mi się bohaterowie, których jest naprawdę dużo, ale dzięki ściągawce zamieszczonej na początku książki łatwiej o orientację. Zresztą każda postać posiada jakieś cechy charakterystyczne, dzięki którym nie sposób pomylić jej z kimś innym. Jest to naprawdę barwna i nietypowa grupa.
Pokochałam Różę Krull! Co za babka! Charyzmatyczna, zabawna, odnalazłam cząstkę siebie w jej nieporadności.

Oczywiście jak na kryminał przystało nie brakuje trupów, mylnych tropów i tajemniczych wydarzeń, których w żaden sposób (do czasu) nie da się wyjaśnić. Dreszczyk grozy i napięcie przeplata się z niezwykłym humorem, przez co całość tworzy mieszankę wybuchową i jest to coś świeżego, innego czego mi brakowało wśród kryminałów.
Alek Rogoziński w krzywym zwierciadle przedstawia od kuchni świat literacki i wzajemne relacje pisarzy, wydawców i... blogerów. No właśnie, ach ci blogerzy! Jest w tym jednak sporo prawdy, zwłaszcza jeśli chodzi o damskie relacje. Kobiety to zdecydowanie niebezpieczne istoty, które potrafią bardzo boleśnie wkuwać sobie wzajemnie szpile - taki nasz urok. 

Podsumowując, ubawiłam się i miło spędziłam czas. Podziwiam dystans autora do otaczającego świata, podoba mi się ten lekki styl, liczne nawiązania do popkultury. Cieszę się, że intuicja mnie nie zawiodła i na pewno przeczytam również poprzednie książki. No i czekam na kontynuację losów Róży i jej znajomych.


Książka bierze udział w wyzwaniu:
Stron: 326

6 komentarzy :

  1. Zazdroszczę Ci tej książki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam same pozytywy o autorze i muszę w końcu się skusić na jego twórczość ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę przeczytałam i z przyjemnością opisałam na blogu swoje odczucia. Miałam okazję przeczytać autorstwa Alka Rogozińskiego "Jak Cię zabić,kochanie" - bardzo mi się podobała i dlatego sięgnęłam po tę premierową. Nie zawiodłam się. Ciekawa jestem pozostałych książek Autora i mam zamiar je przeczytać. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również pozdrawiam i też mam w planach kontynuowanie przygody z autorem :)

      Usuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka