Remigiusz Mróz "Wotum nieufności"




Remigiusz Mróz "Wotum nieufności"
Cykl: W kręgach władzy t.1
Wydawnictwo Filia
Rok wydania: 2017
Stron: 624


Marszałek sejmu, Daria Seyda, budzi się w pokoju hotelowym, nie pamiętając, jak się w nim znalazła ani co się z nią działo przez ostatnich dziesięć godzin. Jest przekonana, że stała się ofiarą manipulacji, ale nie wie, kto ani dlaczego może za nią stać.



Tymczasem Patryk Hauer, wschodząca gwiazda prawicy, podczas prac komisji śledczej odkrywa polityczny spisek sięgający najistotniejszych osób w kręgach władzy.

Seyda i Hauer znajdują się po przeciwnych stronach sceny politycznej. Dzieli ich wszystko, ale połączy jedna sprawa…


źródło opisu: lubimyczytac.pl

Uwielbiam twórczość Mroza i zainteresowaniem śledzę wszystkie poczynania autora. Gdy zobaczyłam zapowiedź tej książki pomyślałam sobie: Już? Kolejna powieść? Potem przeczytałam opis i pomyślałam sobie, że to chyba jednak nie dla mnie. Political fiction - trochę mnie to przeraziło. Mam bardzo mgliste pojęcie o polityce, kompletnie mnie ten temat ,,nie rusza", a nazwiska naszych polityków znam głównie z wiadomości telewizyjnych no i z internetowych memów, gdy zdarzy się jakaś spektakularna wpadka. No ale to Mróz, więc postanowiłam zaryzykować.

Niepotrzebnie się jednak obawiałam, była to bardzo interesująca lektura, a wszystkie ruchy polityczne, zawirowania i wygłaszane poglądy są prosto i klarownie wytłumaczone. Nie miałam wrażenia, że czytam niezrozumiały polityczny bełkot. Na pierwszych stronach książki jest mapka, która pomaga zorientować się, gdzie sytuuje się każde ugrupowanie przedstawione w książce.

Daria Seyda i Patryk Hauer to główni bohaterowie na których skupia się fabuła. Książkę otwiera dziwne zdarzenie, które przydarzyło się Darii, a jego echo wybrzmiewa przez całą powieść. Podsycało to moją ciekawość i wyjaśnienie tej zagadki mnie zaskoczyło. Miałam pewne teorie, ale nie do końca udało mi się przewidzieć finał tej sprawy. 
Nie mogę powiedzieć, że polubiłam bohaterów, których wykreował Mróz. O Patryku zaraz wspomnę więcej, ale Daria, mimo tego że nie jest do końca ,,zatruta przez władzę" też nie wzbudziła we mnie zbyt ciepłych uczuć. Myślę, że nie zagłosowałabym na nią w wyborach, jest zbyt chwiejna.
Patryk Hauer - to bohater bardzo wyrazisty. Bezkompromisowy, pyskaty, irytujący facet. Jednak, gdy tylko pojawia się na scenie przyciąga uwagę, a wszystko inne wydaje się tylko tłem. Jego żądza władzy jest przerażająca, a środki, których używa nie mają nic wspólnego z moralnością. Razem ze swoją żoną tworzą diaboliczny team.

Trudno mi sobie wyobrazić takie pragnienie władzy jakie zostało przedstawione w "Wotum nieufności". Nie chodzi tylko o Seydę i Hauera, ale o wszystkich polityków w tym wykreowanym świecie. Osobiście nie jestem osobą, która ma taki charakter, wolę mieć coś narzucone z góry. Trudno mi wyobrazić sobie, że miałabym kopać pod kimś dołki, byle tylko sama wyjść na powierzchnię. Nie mam pojęcia, czy rzeczywiście władza aż tak upaja, ale obserwując to, co dzieje się w naszej realnej polityce, myślę, że jest to możliwe. Oczywiście ten obraz jaki przedstawił Mróz w swojej książce jest przerysowany, ale bardzo niepokojący. Polityków w "Wotum nieufności" tak naprawdę nie interesuje społeczeństwo i ludzie, ale sam fakt posiadania kontroli i wybicia się przed szereg. 
Mróz podczas pisania przemycił również wiele interesujących faktów i przykładów ze światowego życia politycznego. Włożył je albo w usta bohaterów, albo wplótł w fabułę. 

W "Wotum nieufności" znajdziemy wszystko to, co cechuje powieści Mroza: wciągającą historię, wyrazistych bohaterów, słowne przepychanki, zaskakujące zwroty akcji, nieprzewidziane wydarzenia i oczywiście bombowe zakończenie, po którym pozostaje niedowierzanie i niecierpliwe oczekiwanie na kolejny tom. Zanurzyłam się w ten polityczny świat i z niecierpliwością czekam na kontynuację. 
Karty zostały rozdane. Jedni mają asa w rękawie, a drudzy mogą zakończyć rozgrywkę, jeszcze zanim ta na dobre się rozpocznie.



Książka bierze udział w wyzwaniu:
Stron: 624


3 komentarze :

  1. Mnie również przypadła ta książka do gustu. Nie mogę się doczekać kolejnej części.Pozdrawiam - Oczytana Babeczka

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach! Ogólnie przymierzam się w końcu do zapoznania z tym autorem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio się zakochałam w autorze :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka