Łukasz Wasilewski "Oddawaj różdżkę, Phong!"




Łukasz Wasilewski "Oddawaj różdżkę, Phong!"
Wydawnictwo: e-bookowo.pl
Rok wydania: 2015
Stron:  408

Długo przymierzałam się do zapoznania z tą książką o bardzo dziwnym tytule. Zastanawiałam się czego mogę się po niej spodziewać. Czy to komedia? Powieść fantasy? Może romans?
Po lekturze skłaniam się ku komedii romantycznej, chociaż nie do końca.
Teraz patrząc na okładkę z trudem hamuję atak śmiechu, przypominając sobie poszczególne sceny, które przeczytałam.

Głównym bohaterem książki jest Piotrek znany na początku jako tajemniczy Szatyn, który pracuje w bardzo dziwnej Fundacji, zajmującej się... no właśnie czym tak naprawdę? Piotrek umawia się z licznymi kobietami i próbuje uświadomić im, jakie błędy życiowe popełniają. Nie do końca jasne są praktyki tej organizacji. Gdy zakochuje się w jednej z kobiet, jego życie bardzo się komplikuje.

To przezabawna powieść, która sprawi, że oderwiecie się od rzeczywistości, a momentami uśmiejecie do łez. Absurd goni absurd, zdarzenia są zupełnie nieprawdopodobne i naciągane, a jednak tak bliskie naszemu codziennemu życiu.

Powieść porusza istotne kwestie takie jak szczerość i zaufanie w związku oraz uświadamia jak trudno jest to zaufanie odbudować i zatrzeć pierwsze złe wrażenie.
Autor w przezabawny sposób przedstawił jak kończą się krętactwa i zwodzenie płci pięknej. Jeden błąd może sprawić, że życie mężczyzny już nigdy nie będzie takie samo. 
Wasilewski wyśmiewa przywary obu płci, humorystycznie podchodzi do spraw damsko - męskich i męskiej przyjaźni. Zaprasza również na spacer warszawskimi ulicami, przez co można poczuć klimat stolicy. Bardzo fajne są liczne nawiązania do popkultury m.in Star Wars czy Batmana.

Jeszcze długo nie otrząsnę się mając w pamięci sceny, związane z tytułową różdżką i starć Piotrka z kobietami. Moja wyobraźnia szaleje.
Świetnie się bawiłam, polecam!

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Stron: 408

1 komentarz :

  1. Uwielbiam takie zabawne historie o codziennych problemach, już kilka razy mi się ta powieść przewinęła. Chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka