Book Tour: Cecelia Ahern "Podarunek"



Cecelia Ahern "Podarunek"
Wydawnictwo Akurat
Tłumaczenie: Dominika Lewandowska - Rodak
Rok wydania: 2016
Stron: 382



Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję organizatorce Book Tour - Kasi z bloga http://www.recenzjapisanaemocjami.pl/ ❤


Cecelia Ahern - jedna z moich ulubionych autorek, którą ostatnio strasznie zaniedbałam, ale dzięki Book Tour uzmysłowiłam sobie, że ja przecież mam w domu jeszcze kilka jej nieprzeczytanych książek, które czekają w kolejce, więc chyba trzeba iść za ciosem :)

"Podarunek" to książka dobra, ale Ahern pisze lepsze. Miło jednak spędziłam przy niej czas, więc nie narzekam tak mocno.

Wzruszająca, mądra i niebanalna książka autorki bestsellerów „PS kocham Cię” i „Love, Rosie”. Wydaje się, że Lou Suffern ma wszystko, ale w rzeczywistości nie ma niczego. Zabiegany pracoholik, dla którego najważniejsza jest rywalizacja ze współpracownikami, zaniedbuje rodzinę i lekceważy wszystko co nie ma bezpośredniego związku z jego zawodową karierą. Najchętniej przebywałby w dwóch miejscach równocześnie, ale to przecież niemożliwe. Czy na pewno? Za sprawą obdarzonego nadzwyczajnym darem Gabe’a – pierwszego człowieka, któremu bezinteresownie pomógł – zyskuje ten nadzwyczajny dar i… No właśnie, czy uda mu się zmienić swoje życie? Czy szczęście, które do tej pory wymykało mu się z rąk, wreszcie stanie się czymś więcej niż tylko nieuchwytnym marzeniem?
źródło opisu: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4000342/podarunek

Książkę oceniam jako dobrą dlatego, że trochę mi zajęło wciągnięcie się w historie, która początkowo nie wydaje się być interesująca, jednak z czasem wciąga coraz bardziej.
Brakowało mi również humoru - Cecelia Ahern potrafi tworzyć świetne dialogi i komiczne sytuacje, tutaj jednak podeszła do tematu bardzo serio, przez co trochę brakowało mi tej lekkości cechującej pióro autorki. Mimo to książkę czyta się dobrze, niezmiennie styl jest dobry, język prosty, obrazowy i poprawny.
Fabuła wciąga z każdą kolejną stroną, mimo tego, że początkowo nie polubiłam Lou i nie za bardzo zainteresowała mnie jego historia. Z czasem akcja przyśpiesza, wzbudza coraz większą ciekawość, aż w końcu bardzo chciałam się dowiedzieć czy Lou się opamięta i dostrzeże ważne rzeczy w swoim życiu.

To powieść moralizatorska - typowa dla Ahern, która w swoich powieściach wytyka życiowe błędy i zwraca uwagę na istotne sprawy. W "Podarunku" pojawiła się nutka magii i niecodziennych wydarzeń, również typowa dla pisarki, która bajkową historię miesza z do bólu realnymi, smutnymi sytuacjami.
Ta książka każe nam się zastanowić - czy pogoń za pieniędzmi i rzeczami materialnymi sprawia, że jesteśmy bogaci? Czy rodzina, miłość i wspólnie spędzony czas nie czynią nas jednak bogatszymi? Czy doceniamy to co mamy, czy ciągle gonimy za czymś, co tak naprawdę nie ma wielkiego znaczenia? Czy powiedzieliście dzisiaj komuś bliskiemu, że go kochacie?
To dobra, mądra książka, którą warto przeczytać, by być może przewartościować swoje życie.

5 komentarzy :

  1. Podobnie jak Ty - bardzo lubię tę autorkę książek i biorę w ciemno każdą jej lekturę. Ta publikacja jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam żadnej książki do pani Ahern, ale koleżanka po fachu z naszego bloga jest totalną jej fanką :D. Nawet wypożyczyła mi "Love, Rosie", więc pewnie z czasem się za nią zabiorę! Raczej za tę nie będę się na razie brać, bo wierzę, że są lepsze jej dzieła :).
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale kurcze, muszę to zmienić :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcie zrobilas! Ale ja Cecelii raczej nie czytuję, zawiodłam się na sławnym PS Kocham Cię. Teraz u siebie wyprzedaję nawet jej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za udział w moim Book Tourze i świetną opinię na temat książki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka