J.K. Rowling ,,Quidditch przez wieki"


J.K. Rowling "Qudditch przez wieki"
Wydawnictwo: Media Rodzina
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Rok wydania: 2017
Stron: 143

Kolejna ksiażka z biblioteki Hogwartu od wydawnictwa Media Rodzina. 
Przyznam, że do Qudditcha zawsze podchodziłam z rezerwą, chociaż jest on ważną częścią Potterowskiego świata. Wszystkie mecze w Potterze zostały przedstawione w bardzo emocjonujący sposób, a sam pomysł na ten sport jest niesamowity. Tym bardziej zachwyca powyższa książka.
Możemy w niej znaleźć cała historię tego czarodziejskiego sportu, która sięga bardzo odległych czasów. Historia podzielona jest na kilka rozdziałów i porusza wszystkie palące kwestie oraz wyjaśnia dokładnie zawiłości i reguły gry. J.K. Rowling utrzymuje znakomicie swój styl, język jest lekki, obrazowy i humorystyczny. Każdy kto czytał książki o młodym czarodzieju orientuje się o co w tym wszystkim chodzi, ale np. historia znicza, czy dokładne przedstawienie najważniejszych brytyjskich i irlandzich drużyn jest naprawdę interesująca. Podziwiam wyobraźnię autorki! Bardzo podoba mi się również polski akcent, który został wyróżniony w specjalny sposób.
To naprawdę zajmująca lektura i warto zapoznać się z tym, co tak bardzo emocjonowało uczniów Hogwartu, a przede wszystkim Harry'ego i Rona.
Rozbawiła mnie pierwsza strona, która jest kartą biblioteczną biblioteki Hogwartu. Możemy podejrzeć, kto często wypożyczał tę książkę oraz przeczytać czego Pani Pince, bibliotekarka szkoły oczekuje od uczniów wypożyczających zbiory szkoły (strach się bać).

Wspaniały kolejny dodatek do serii! Niestety nie mam trzeciej książeczki czyli ,,Fantastycznych zwierząt", ale zaopatrzę się w nią już wkrótce.

4 komentarze :

  1. Muszę zaopatrzyć brata we wszystkie dodatki, bo jest fanem Pottera. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię "Harry'ego Pottera", więc i to myślę, że przeczytam kiedyś :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  3. Qudditch, to nie coś, co mnie szczególnie interesuje, ale w końcu jest to część życia HP, muszę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha nie czytałam jej - a Harrego mam cały komplet! Muszę to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka