Kasie West ,,Chłopak z sąsiedztwa"




Kasie West ,,Chłopak z sąsiedztwa"
Wydawnictwo Feeria Young
Tłumaczenie: Jarosław Irzykowski
Rok wydania: 2016
Stron: 341

Od śmierci mamy Charlie Reynolds przebywa głównie w męskim towarzystwie - ma trzech starszych braci i sąsiada, honorowego członka rodziny. Jest zdeklarowaną chłopczycą i woli grać z kumplami w kosza, niż bawić się w jakieś gierki i flirty. Jednak gdy musi sama zarobić na kolejny ze swoich mandatów za przekroczenie prędkości, nagle ląduje w butiku z eleganckimi ubraniami. I tam nie pozostaje jej nic innego, jak zachowywać się o wiele bardziej kobieco niż do tej pory. Co sprawia, że zaczyna się nią interesować pewien przystojny chłopak…
Wszystkie stresy Charlie odreagowuje wieczorami, gadając przez płot z Bradenem, sąsiadem i przyszywanym czwartym bratem, który zna ją lepiej niż ktokolwiek. Ale nawet się nie domyśla, że Charlie kryje pewną tajemnicę: jest w nim zakochana. I za żadne skarby mu tego nie zdradzi, bo nie chce go stracić.
 

źródło opisu: Wydawnictwo Feeria Young, 2016


Byłam pewna, że na kolejnej książce Kasie West się nie zawiodę i miałam rację! 
Już od dawna nie zaliczam się do młodzieży i mimo, że książki tej autorki kierowane są głównie do nastolatków, nie przeszkadza mi to w cieszeniu się lekturą. Przy tej książce bardzo się zrelaksowałam. To lekka w odbiorze i prosta historia. Przewidziałam oczywiście jej zakończenie, przeczytałam ją jednak z przyjemnością. 
Kasie West w cudowny i prosty sposób przedstawia świat nastolatków, jednak nie jest to historia głupiutka i naiwna. W tym właśnie tkwi przepis na sukces tej pisarki: proste, nieskomplikowane historie,  które niosą też ważny i mądry przekaz.
,,Chłopak z sąsiedztwa" to opowieść o nastoletniej Charlie, która wychowała się w domu pełnym mężczyzn. Ma wspaniałych braci, fantastycznego ojca, ich relacje rodzinne są naprawdę niezwykłe, szczere i zabawne. Za płotem mieszka również sąsiad, który jest częścią tej wesołej gromadki. 

To książka o budzącej się kobiecości młodej chłopczycy, o zagubieniu, przyjaźni, dorastaniu bez mamy, pierwszych randkach i miłości. O tym, że nie warto udawać przed kimś kogoś, kim się nie jest. Charlie posłużyła tutaj jako przykład dziewczyny kochającej sport i wyzwania, która przytłoczona przez facetów jej życia, stara się odnaleźć w sobie coś kobiecego, co doda jej pewności siebie i pozwoli cieszyć się młodością, bez ciagłego wyznaczania sobie celów i spełniania oczekiwań innych.




Fabuła rozwija się powoli, jest dobrze rozplanowana, akcja jest nieśpieszna, zostało poruszonych wiele typowych nastoletnich tematów. West doskonale opisała rozterki młodej dziewczyny, rozwijające się uczucie jest przedstawione w sposób realistyczny, książka wciąga od pierwszej strony. Jest to naprawdę pogodna historia, która dostarczy Wam wiele radości.
Książkę polecam, jeśli chcecie miło spędzić wieczór. Możecie podrzucić ją również nastoletniej siostrze/bratanicy/siostrzenicy/ sąsiadce - to wartościowa lektura dla młodych ludzi, ale jak pisałam wyżej nie tylko. Ja staruszka ( :) ) świetnie się bawiłam. 

10 komentarzy :

  1. Muszę wreszcie poznać twórczość autorki i przekonać się, czy i ja zostanę jej fanką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powieści autorki pojawiają się niemal na wszystkich blogach, dlatego dzisiaj będąc w bibliotece, wypożyczyłam "P.S. I Like You", żeby nadrobić zaległości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  3. Nie przepadam za taką fabuła. Mdli mnie od czytania takich książek, więc sobie odpuszczę.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i bardzo dobrze wspominam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jestem staruszką, więc mam nadzieję, że i mi się spodoba! :)
    zapraszam do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam, ale mam nadzieję, że przyjemnie spędzę z nią czas. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm ja już nie jestem nastoletnia - ale czasem lubię przeczytać coś lekkiego i pozytywnego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest to jedyna ksiażki autorki, której jeszcze nie przeczytałam. Mam nadzieje, że wpadnie w moje ręce:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobnie jak Ty, mimo wieku, lubię czytać tego typu powieści i bardzo często świetnie się przy nich bawię :) Kasie West tworzy lekkie historie, które z przyjemnością się czyta :) Czekam na jej kolejne powieści :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka